به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی ظهر امروز در جلسه کمیته آرد و نان شهرستان اهر گفت: علاوه بر نوع آرد، خود نانوایی ها نیز در پخت نان کیفیت را در عمل آوری خمیر و پخت و همچنین بعضی از نانوایی ها مسایل بهداشتی را رعایت نمی کنند که عدم رعایت این مسایل ممکن است مشکلاتی برای مصرف کنندگان به وجود آورد که انتظار داریم کیفیت و رعایت مسایل بهداشتی در پخت نان از سوی نانوایان در الویت قرار گیرد.

وی، افزود: برای جلوگیری از عدم رعایت کیفیت و مسایل بهداشتی در تولید آرد و همچنین پخت در نانوایی ها، لازم است در ماه حداقل سه بار از سوی ادارات زیربط، بازدیدهای سرزده از کارخانه های تولید آرد و نانوایی ها انجام گیرد و در صورت مشاهده عدم رعایت کیفیت و مسایل بهداشتی نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدام شود.

فرماندار شهرستان اهر، همچنین خواستار رعایت نوع آرد مصرفی در پخت نوع نان و مصرف آرد سبوس دار از سوی نانوایی های شهرستان اهر شد.

عابدی، همچنین از خرید ۶۵ هزار تن گندم در شهرستان اهر خبر داد و افزود: با توجه به اینکه مردم هر روز نان مصرف می کنند لازم است تمامی مسایلی که می تواند در گندم تولیدی و همچنین تهیه آرد منجر به کیفیت نان می شود، رعایت شود و هیچ اغماضی در این زمینه قابل قبول نیست.

منبع: مهر