به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد میرزاپور صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: منبع بوی بد منتشره در سطح شهر تصفیه خانه فاضلاب شهر اهر است.

وی گفت: انتظار داریم برای رعایت بهداشت عمومی و کمک به حفظ سلامت مردم مشکلات و نقص تصفیه خانه اهر  را با تامین اعتبارات لازم از سوی دستگاههای ذیربط  مرتفع کنند تا دیگر شاهد انتشار این بوی نامطبوع در سطح شهر ونارضایتی عمومی شهروندان  نباشیم.

این مقام ارشد بهداشت در شهرستان اهر با تائید انتشار این بوی بد در سطح شهر افزود: درسته برخی کانالها و جوب ها نیز در متصاعد شدن این بو نقش دارند ولی مشکل و منبع اصلی این بوی بد “تصفیه خانه فاضلاب” در جاده اهر مشکین شهر می باشد که به جهت فرسودگی و نقص حوضچه‌های ته‌نشین، سیستم هوادهی، خروجی تصفیه خانه نیاز به مرمت و رفع نقص دارند که امیدواریم  این مشکل نیز به نحو ممکن حل شود.

میرزاپور تصریح کرد: تصفیه خانه فعلی اهر با وجود اینکه هم اکنون قریب به هفتاد درصد از فاضلاب شهروندان به آن متصل است باز هم پاسخگوی ورودی فاضلاب شهر نمی باشد که امیدواریم با تامین اعتبار لازم فاز دوم این تصفیه خانه فعالیت خود را آغاز کند.

وی به سوالی در خصوص میزان اعتبار تخصیصی به حوزه بهداشت و درمان شهرستان اهر از محل سفر ریاست جمهوری به استان نیز گفت: تاکنون هیچ مبلغی از محل این اعتبارات به شهرستان اهر اختصاص نیافته است که امیدواریم به جهت نیاز شهرستان با پیگیری‌های لازم مسئولان ارشد شهرستان شاهد اختصاص اعتبار لازم برای توسعه فضای بهداشتی درمانی و ارتقای مجموعه‌های درمانی برای خدمت رسانی بهتر به شهروندان اهری باشیم.

میرزاپور همچنین با قدردانی از پیگیری های نماینده و سایر مسئولان و همکاری بسیار خوب دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار گذاشتن فضا و امکانات آموزشی، پژوهشی، آزمایشگاهی و خوابگاهی دانشکده پرستاری در این محل گفت خوشبختانه امکانات شهرستان جهت ادامه فعالیت دانشکده پرستاری در اهر توسط بازرسان وزرات بهداشت مورد تائید قرار گرفته  و امسال نیز پذیرش بیست نفر دانشجوی جدید در دفترچه برای این شهرستان پیش بینی شده است.

وی همچنین اعلام کرد: با موافقت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مجوز جذب هیئت علمی برای این دانشکده صادر شده که این امر نشان  از اهتمام جدی مسئولان امر برای ادامه این دانشکده می باشد

میرزاپور از کسب رتبه برتر توسط بیمارستان اهر در بین شهرستان‌ها خبر داد افزود: بیمارستان باقرالعلوم اهر یکی از بیمارستان‌های استان می باشد که  در بحث توسعه و تجهیز این مجتمع درمانی در چند سال اخیر تلاش های زیادی انجام شده است که از جمله در توسعه فضای بهداشتی، خدماتی و اورژانسی، توسعه بخش دیالیز و افزایش تعداد تخت‌ها آن، افزایش تخت‌ها و تجهیزات اتاق عمل و بخش نوزادان، راه اندازی دستگاه ام آر آی برای خدمات به بیماران و  موارد دیگر از جمله این موارد است.

دبیرستاد مقابله با ویروس کرونا در اهر در مبارزه موفق در این حوزه نیز اشاره کرد و افزود: اهر موفق از شهرستان‌های موفق استان در راستای مهار و مقابله با بیماری منحوس کرونا می باشد که در طول این مدت خبرنگاران به عنوان بازوان توانمند حوزه بهداشت و سلامت در کنار کادر درمانی و پزشکی دوشادوش مدافعان سلامت در خط مقدم مقابله با کرونا خدمات بزرگی انجام دادند که جای تقدیر و تشکر دارد.

وی گفت: خوشبختانه با وجود وضعیت نارنجی کرونایی شهرستان اهر بیماران بیشتر به صورت سرپایی مداوا م‌ شوند و مورد خطرناکی تاکنون مشاهده شده است و از همشهریان می‌خواهیم برای جلوگیری از شیوع دوباره ویروس کرونا حتما افرادی که شش ماه از آخرین تزریق واکسن اشان گذشته نسبت به واکسیناسیون دز یادآوری(دز چهارم) اقدام کنند، چرا که با نزدیک شدن به فصل سرما و شروع بازگشایی مدارس احتمال افزایش بیماری وجود دارد.

منبع: فارس