به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، موسی خلیل اللهی روز چهارشنبه در جمع کارکنان حفاظت اطلاعات دادگستری استان، با بیان اینکه کار در سیستم قضایی نسبت به سایر سازمان ها سختی های خاص خود را دارد که کار در بخش حفاظت سخت تر است، اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران ظرفیت بزرگی برای دستگاه قضایی قائل شده و نقشی که قوه قضائیه در اجرا، تأمین و نظارت بر عدالت ایفا می کند، بی بدیل است.

وی نظارت و صیانت از افراد را مهم خواند و افزود: رفتار نظارتی به نوعی باید باشد که شأن افراد مختل نشود، چراکه اگر انسانی احساس شأن نکند بیشتر در معرض لغزش و تخلف قرار خواهد گرفت.

خلیل اللهی اضافه کرد: با توجه به این موضوعات و بر اساس دیدگاه های رئیس قوه قضائیه، موضوع پیشگیری باید مورد توجه قرار بگیرد و نظارتی ارجح است که اولویت آن پیشگیری باشد و زمینه های آلوده شدن همکار نباید فراهم شود اما در صورتی که همکاری با تمام اقدامات انجام شده مصر بر انجام تخلف بود، بر اساس مقررات با او برخورد شود.

وی با تاکید بر توجه به حال افراد در عمل به تکالیف خود، یادآور شد: طبق تاکیدات رئیس قوه قضائیه، اگر فردی در گذشته تخلفی را انجام داده و پس از آن با سلامت انجام وظیفه کرده است، نباید گذشته اش را به رخ او کشید.

خلیل اللهی ادامه داد: جایگاهی که قانون گذار جمهوری اسلامی بر اساس قانون اساسی به دستگاه قضایی اعطا کرده الزاماتی را ایجاد می کند تا این نقش به راحتی ایفا شود، که در این میان نیروی انسانی که سرمایه اصلی دستگاه قضایی است بزرگترین سهم را به خود اختصاص داده است و اگر نیروی انسانی سالم و کاربلد باشد انجام امور به راحتی انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه حساسیت در گزینش به تنهایی مشکل را حل نخواهد کرد و افرادی که به عنوان قاضی یا کارمند وارد سیستم قضایی می شوند ممکن است دچار لغزش شوند، اظهار داشت: باید از نیرویی که وارد سیستم شد مراقبت و صیانت شود تا دچار لغزش نشود و این یکی از وظایف اصلی حفاظت و اطلاعات دادگستری است.

خلیل الهی بر حفظ کرامت انسانی در دادگستری تاکید و اضافه کرد: بر اساس تاکیدات رئیس قوه قضائیه نباید کرامت افراد خدشه دار شود و لو اینکه تخلفی انجام داده باشند.

منبع: ایرنا