به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محسن محمودی  اظهار کرد: در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا استان و با ارائه شکوائیه خود مبنی بر کلاهبرداری از وی در حوزه ارز دیجیتال از پلیس درخواست رسیدگی به موضوع را خواستار شد.
وی تصریح کرد: در راستای رسیدگی به موضوع و احقاق حق این شهروند بزه دیده کارشناسان پلیس فتا ضمن تشکیل پرونده قضائی برای فرد یا افراد کلاهبردار بلافاصله شناسایی و رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی گفت: شاکی در اظهارات خود بیان می کند که در یکی از شبکه های اجتماعی با تبلیغ ارزهای دیجیتال مواجه می شود که سود بسیار بالایی دارد که پس از ارتباط با این افراد مدعی و تبلیغ کننده، کیف پول وی خالی و کل ارزهای خود را از دست می دهد.
محمودی اذعان داشت: در بررسی های اولیه مشخص گردید که شاکی با وسوسه شدن برای بدست آوردن سود کلان با آیدی اعلامی توسط مجرمان سایبری در یکی از شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار می کند که پس از فریب خوردن، رمز هر دو کیف پول خود را در اختیار این افراد کلاهبردار قرار می دهد.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: با اقدامات کارشناسی و فنی و بررسی‌های به‌عمل‌آمده از کیف پول شاکی و سایر اقدامات انجام‌شده، متهم مورد شناسایی قرار گرفت که پس از هماهنگی لازم اقدامات قضائی در این خصوص صورت گرفت.
وی در ادامه از بازگرداندن ارزهای شاکی توسط متهم خبر داد و گفت: در ادامه روند رسیدگی به موضوع پرونده و پس از بیان مطالب به متهم، ابتدا وی منکر هرگونه بزه انتسابی بود اما در مواجهه با مستندات و ادله های موجود ارزهای دیجیتال کلاهبرداری شده به ارزش ۴۰۰۰ دلار را بحساب شاکی بازگرداند و جهت سیر مراحل قضائی پرونده به دادسرا ارجاع گردید.
این مقام مسئول توصیه کرد: کاربران فضای مجازی حتما مراقب سرمایه های خود باشند و بدون داشتن دانش و اطلاعات کافی در هیچ حوزه ای وارد نشده و مراقب افراد کلاهبردار باشند تا با فریب و اغوال توسط دیگران مورد بزه واقع نشوند.
رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: در صورت مواجه با هرگونه موارد مشکوک مراتب را از طریق شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریتهای سایبری و سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir گزارش کنند.

منبع: فارس