به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اورجعلی علیزاده روز شنبه در گقت و گو با خبرنگاران بیان کرد: این طرح ها از جمله شامل ۲۶ پروژه آسفالت راه اصلی به طول ۲۰۰ کیلومتر، ۳۵ پروژه بهسازی و آسفالت راه روستایی به طول ۲۵۰ کیلومتر، ۹ پروژه رفع نقاط پرحادثه، ۲ مرکز معاینه فنی در شهرهای میانه و سراب، ۶ مجتمع خدماتی و رفاهی بین راهی و بازسازی و بهسازی ناوگان حمل و نقل مسافری به تعداد ۵۸ دستگاه است.
وی با بیان اینکه تلاش می شود تا پایان فصل کاری ۱۵۰ کیلومتر دیگر از راه های روستایی استان نیز آسفالت شود، اظهار داشت: اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی و امضای تفاهم نامه با سازمان برنامه و بودجه تامین شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه علاوه بر این طرح ها، شانه سازی راه ها و حذف ۲۰ نقطه پرحادثه نیز از محل امکانات این اداره کل انجام می شود، گفت: طول شبکه راه های استان ۱۴ هزار کیلومتر است.
علیزاده، با اشاره به اینکه از کل شبکه راه استان، ۱۰ هزار کیلومتر راه روستایی بوده که حدود ۶ هزار کیلومتر از آن آسفالت شده است، ادامه داد: به طور متوسط در فصل زمستان هر سال هر ماه حداقل ۱۰ سری برف روبی و ۱۰ سری نیز نمک پاشی در جاده های استان انجام می شود.
وی یادآوری کرد: حجم عملیات برف روبی و نمک پاشی در جاده های استان به طور میانگین حدود ۴۰ هزار کیلومتر بوده که توسط ۹۰ گروه راهداری، ۶۰۰ دستگاه خودرو و یک هزار و ۲۰۰ پرسنل این عملیات انجام می شود و در این راستا طی سال گذشته ۵۰ هزار تن نمک و ۵۰ هزار تن شن و ماسه استفاده شده است.

۱۴۱ پروژه راه روستایی در آذربایجان شرقی در دست اجراست

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون ۱۴۱ پذروژه راه روستایی به طول ۷۶۵ کیلومتر با اعتبار بیش از یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در سطح استان در دست اجراست.
علیزاده، افزود: ۱۵۰ کیلومتر نیز پروژه راه اصلی با اعتبار حدود ۳۰۰ میلیارد تومان، رفع ۱۴ نقطه پرحادثه شامل پل، تقاطع غیرهمسطح و روگذر و زیرگذر به ارزش حدود ۵۵ میلیارد تومان در طول جاده های استان در دست اجراست.
وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ گروه در طول جاده های مواصلاتی در حال آسفالت ریزی و ۲۱ گروه نیز در حال ساماندهی علایم هستند و در چهار ماه سال جاری نیز سه هزار و ۶۰۰ کیلومتر از جاده ها خط زنی شده است.

۲ هزار میلیارد تومان در سفر رییس جمهوری به حوزه راه و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی اختصاص یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: در سفر اخیر رییس جمهوری و هیات دولت به این استان ۲ هزار میلیارد تومان در حوزه راه و حمل و نقل جاده ای اختصاص یافته است.
علیزاده، ادامه داد: از این میزان ۶۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی و آسفالت راه های روستایی و یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان نیز برای حذف نقاط پرحادثه و ایمن سازی جاده های استان اختصاص یافته است.

۲۲ میلیون تن بار توسط ناوگان باری استان جابجا شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه حوزه حمل و نقل به علت ارتباط مستقیم با معیشت و نیازهای مردم دارای اهمیت ویژه ای است، گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال ۲۲ میلیون تن بار توسط ناوگان باری از بنادر جنوبی کشور به استان حمل شده که از این میزان ۱.۵ میلیون تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی است.
علیزاده، با اشاره به اینکه بیش از ۹۵ درصد از بار و مسافر استان از طریق ناوگان جاده ای و پنج درصد از طریق هوایی و ریلی جابجا می شوند، افزود: این استان با برخورداری از ۱۳۴ کیلومتر طول مرزی با کشورهای همسایه و داشتن ۲ پایانه مرزی جلفا و نوردوز نقش بسزایی در صادرات و واردات کالا به کشور ایفا می کند.
وی یادآوری کرد: در سال گذشته از پایانه مرزی جلفا ۳۵ هزار کامیون و ۵۵ هزار مسافر و در پایانه مرزی نوردوز نیز ۳۲ هزار کامیون تردد کرده اند که میزان تردد در آن ها حدود ۷۰ درصد افزایش یافته است.

۳۵۰ میلیون تردد در جاده های استان ثبت شده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: از شهریور سال گذشته تا شهریور سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۵۰ میلیون تردد از سوی ۹۴ دستگاه ترددشمار آنلاین ثبت شده که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه قبلی ۲۶ درصد افزایش یافته است.

علیزاده، ادامه داد: هم اکنون ۱۰۰ دستگاه دوربین های ثبت تخلفات در جاده های استان فعال بوده که از این تعداد ۴۲ دستگاه با صرف بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار از شهریور سال گذشته تا شهریور امسال نصب و راه اندازی شده است.
وی با اشاره به وجود سیستم های توزین در جاده های استان برای کنترل اضافه بار ناوگان حمل و نقل جاده ای، اظهار داشت: چهار دستگاه سیستم توزین در حال حرکت نیز در جاده های استان راه اندازی شده که از این تعداد ۲ دستگاه با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در یکسال اخیر نصب و راه اندازی شده است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی گفت: امسال با بهره برداری از ۶ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در جاده های استان، تعداد این مجتمع ها به ۵۱ مورد می رسد و ۳۲ مجتمع خدماتی و رفاهی نیز در حال احداث است.
علیزاده، با بیان اینکه تلفات جاده ای به طور متوسط در استان ۱۵ درصد کاهش یافته است، افزود: در چهار ماه امسال ۲۲۷ نفر بر اثر تصافات جاده ای فوت کرده اند که بیش از ۵۵ درصد این تصادفات ناشی از عدم توجه به جلو، واژگونی در اثر سرعت زیاد و سرعت غیرمطمئنه است.
وی یادآوری کرد: امسال نیز جابجایی زائران اربعین حسینی از سوی ناوگان مسافری استان جزو برنامه های این اداره کل بوده و پیش بینی شده حدود ۳۵ هزار نفر از زائران توسط ناوگان مسافری جابجا شوند.

منبع: ایرنا