به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، بهمن نقی پور ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به جزئیات پروژه‌های آماده افتتاح دانشگاه علوم پزشکی تبریز در هفته دولت اظهار کرد: دستگاه ام آر آی شهرستان اهر با کاربری درمانی در فضای فیزیکی به متراژ ۵۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان در طی این هفته به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در طی این هفته سی تی اسکن مرکز درمانی شهرستان ملکان در فضای فیزیکی ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال مورد افتتاح قرار می‌گیرد.
وی گفت: در طول این هفته، مرکز جامعه سلامت شهری ایلخچی با کاربری بهداشتی و در متراژ ۱۱۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۹۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز، از اتمام عملیات عمرانی در مرکز جامع سلامت روستایی مرکز هرگلان عجب شیر خبر داد و گفت: این مرکز با کاربری بهداشتی در مساحتی بالغ بر ۴۵۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال مورد افتتاح قرار می‌گیرد.
نقی پور افزود: دو مرکز جامع سلامت روستایی قلعه کندی کلیبر و مرکز خورجستان هشترود به ترتیب به متراژ ۴۵۰ و ۵۰۰ متر مربع و به ترتیب با میزان اعتبار ۴۵ میلیارد ریال و ۵۰ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی افزود: مرکز قلعه کندی کلیبر با مشارکت خیر محترم حاج آقا پور مصطفی و توسط ایشان احداث شده است.
وی گفت: در طول این هفته، خانه بهداشت علی آباد قشلاق در شهرستان اسکو با کاربری بهداشتی در متراژ ۱۲۰ متر مربع با اعتباری بالغ بر ۸ میلیارد ریال مورد افتتاح قرار می‌گیرد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز ضمن تقدیر از حمایت‌های خیرین در احداث مراکز بهداشتی گفت: مرکز جامع سلامت شهری آیت الله باقری بنابی در زمینی بالغ بر ۴۵۰ متر مربع که اهدایی آیت الله باقری است، با تخصیص اعتبار ۴۵ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به بهره برداری می‌رسد.
وی همچنین گفت: سه باب خانه ویزیت اکیپ سیار در شهرستان چاراویماق به متراژ ۱۲۰ متر مربع و با کاربری بهداشتی با میزان اعتبار پنج میلیارد ریال که توسط بنیاد علوی تقبل شده است مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.
وی با تاکید بر ضرورت توجه به موضوع آموزش در امر بهداشت گفت: مرکز آموزش بهورزی بناب نیز در زمینی به مساحت ۱۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در طول این هفته افتتاح می‌شود.

منبع: مهر