به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، شهنام اشتری روز شنبه در گفت و گویی از افتتاح ۲ واحد پاسبانی در شهرستان های خداآفرین و مراغه همزمان با هفته دولت خبر داد و اعلام کرد: اعتبار هزینه شده برای این پاسگاه‌ها در حدود ۶۵۰ میلیون تومان است.

وی همچنین گفت: ایستگاه پایش آلایندگی شهر جدید سهند هم آماده افتتاح است .

اشتری با اشاره به وضعیت منطقه حفاظت شده ارسباران، از برنامه این اداره کل برای مطالعه جمعیت سیاه خروس به عنوان یکی از گونه های ارزشمند جانوری این منطقه خبر داد .

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری میان استانداری آذربایجان شرقی و صندوق ملی محیط زیست، اظهار کرد: اداره کل محیط زیست استان مسوول پیگیری اجرای مفاد این تفاهم نامه در راستای کاهش آلاینده‌ها و مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن است.

اشتری همچنین اعلام کرد: با استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست ۶۰۰ تاکسی فروسده تبریز نوسازی می شود.

 وی تولید برنامه های محتوایی، آموزش نگهداری از گونه های ارزشمند و در معرض خطر و جلوگیری از شکار غیرمجاز را از اقدامات محیط زیست عنوان کرد و گفت: در یک ماه گذشته ۶ نفر از شکارچیان غیرمجاز در استان دستگیر شدند .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه کلانشهر تبریز با ۴۴ روز هوای پاک در طول سال جاری، رتبه نخست کشور را با اختلاف زیاد از سایر کلان شهرها در اختیار دارد، خاطرنشان کرد: شیراز با ۱۴ روز اختلاف در رده دوم قرار دارد.

وی با اشاره به وضعیت واحد کاوه سودای مراغه گفت: با توجه به از کار افتادگی لوله های انتقال پساب این کارخانه، اداره کل حفاظت محیط زیست مجوز جدید انتقال پساب را داده، اما مسیر انتقال را سازمان آب تعیین می کند.

اشتری همچنین گفت: قرار شده کاوه سودا نسبت به تولید کلرید کلسیم که مورد استفاده برای یخ زدایی خیابان هاست، اقدام کند تا پساب تولیدی واحد ۴۰ درصد کاهش یابد .

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه پایدار اولویت محیط زیست است، گفت: طرح های توسعه صنعتی و معدنی باید با رعایت مولفه های زیست محیطی اجرا شود.

منبع: ایرنا