به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، عابدین خرّم هنگام ترک تبریز در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی به خبرنگاران گفت: این سفر در راستای استفاده از ظرفیت‌های مرزی و توسعه مناسبات بین‌المللی استان و براساس اختیاراتی که دولت در این رابطه به استان‌های مرزی داده است، انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: توسعه روابط با کشورهای همسایه و حضور فعال در بازارهای منطقه جزو سیاست‌های اصولی و راهبردی دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی است و آذربایجان شرقی با قرار گرفتن در همسایگی چند کشور مهم منطقه، سهم بسزایی در تحقق این سیاست‌ها دارد.

خرّم درخصوص اهداف سفر هیأت اقتصادی و تجاری استان به ارمنستان، گفت: پیگیری مسائل گمرکی و حمل‌ونقل، پیگیری ایجاد شهرک تجاری مشترک در مرز دو کشور و شهرک مشترک فناوری میان ایران و ارمنستان از مهم‌ترین اهداف این سفر است.

وی افزود: در این سفر سه‌روزه، ضمن بازدید از توانمندی‌های صنعتی و تولیدی و ملاقات با مسئولان اقتصادی و تشکل‌های بخش خصوصی این کشور، زمینه‌های همکاری اقتصادی و تجاری با همسایه شمالی بررسی خواهد شد.

وی ادامه داد: در جریان این سفر همچنین ملاقات و مذاکره با مقامات دولتی چون وزیر اقتصاد، وزیر محیط زیست، وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت و معاون وزیر اقتصاد این کشور پیش‌بینی شده است.

استاندار آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: برگزاری همایش‌های اقتصادی و تجاری، نشست‌های مشترک میان مسئولان حوزه‌های گمرکی، دانشگاهی و گردشگری، نشست‌های تخصصی با حضور فعالان اقتصادی و تجاری بخش خصوصی دو طرف و بازدید از چند مرکز صنعتی، تولیدی، فرهنگی و تجاری از دیگر برنامه‌های هیأت اعزامی از استان در این سفر خواهد بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، تعدادی از مدیران کل دستگاه‌های اقتصادی، فرهنگی و دانشگاهی استان، جمعی از اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز و تعدادی از فعالان بخش خصوصی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان در ترکیب هیأت اعزامی به ارمنستان حضور دارند.

منبع: ایرنا