به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام علی حاجی‌زاده، استاد اخلاق حوزه علمیه آذربایجان سال‌ها به عنوان امام جمعه موقت تبریز فعالیت داشته است و از مدتها پیش به دلیل بیماری ریوی زیر نظر پزشکان تبریزی در خانه و بیمارستان بستری بود.

وی از استادان اخلاق حوزه علمیه تبریز بود و شاگردان بسیاری از جلسات اخلاقی و فقهی آن عالم وارسته تلمذ کرده بودند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز درگذشت این عالم وارسته را تسلیت گفت. در پیام حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم آمده است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم
إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْ ءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَه
ارتحال عالم ربّانی و سالک الی الله مرحوم حجت الاسلام و المسلیمن آقای حاج شیخ علی حاجی‌زاده امام جمعه موقت تبریز، از استادان برجسته دین و اخلاق موجب تأسف و تأثر فراوان گردید.

آن شخصیت پاک نهاد علمی با تلاش‌های مجاهدانه سال‌های متمادی در امر تعلیم و تبیین معارف اهل بیت (علیهم السلام) و شاگردان بسیاری تربیت و در سنگر امامت جمعه تبریز با پشتیبانی از آرمان‌های انقلاب، نظام اسلامی و ولایت فقیه جامعه دینی ما را در مسیر ترویج معارف اسلامی بخصوص تبیین ارزش‌های والای فرهنگ علوی و مهدوی هدایت و راهنمایی کرد.

حاج شیخ علی حاجی‌زاده ملجاء و پناهگاه دلدادگان به نظام و انقلاب به ویژه در خطه عالم پرور که فقدانشان ضایعه‌ای تلخ و خسرانی جبران ناپذیر برای جامعه دینی و ایمانی است.

اینجانب درگذشت مرحوم حجت الاسلام و المسلیمن آقای حاج شیخ علی حاجی‌زاده را به محضر رهبرمعظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی)، حوزه‌های علمیه، مراجع عظام تقلید، طلاب و روحانیون سراسر کشور، مردم آذربایجان خصوصا اهالی شهر شهدای محراب، تبریز قهرمان، بالاخص به فرزندان و بازماندگان گرامی و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض نموده و برای روح بلند آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و حشر با اولیاءالله وائمه معصومین(علیهم السلام) و برای بازماندگان صبر و اجر جزیل از درگاه خداوند متعال مسئلت می کنم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما