به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب ستوده نژاد در جلسه بررسی مسائل ورزش شهرستان ورزقان با تأکید بر اینکه حضور مس و باشگاه مس ورزقان نقش مهمی در ورزش استان دارد و این حق مردم این شهرستان است که مسابقات باشگاه در این شهرستان برگزار شود، گفت: متأسفانه زیرساخت‌ها و استاندار‌های سالن‌های در حال حاضر این شهرستان جوابگوی سازمان لیگ رشته‌های مختلف برای میزبانی نیست و انتظار داریم باشگاه مس سونگون ورزقان و همچنین مجتمع مس سونگون در کنار توجه به ورزش حرفه ایی در امر استاندارسازی سالن‌ها هم، اقدام جدی انجام دهند تا شاهد میزبانی رشته‌ای مختلف لیگ برتری و دسته یک و دو در رشته‌های مختلف در این شهرستان باشیم که این آرزوی قلبی ما و اهالی خونگرم و ورزش دوست شهرستان است.

حبیب ستوده نژاد همچنین گفت: ۱۲ باب چمن مصنوعی از سفر ریاست جمهوری مقررشده در استان احداث شود که یک باب به شهرستان ورزقان اختصاص‌یافته که بعد از مراحل قانونی واگذاری به پیمانکار در آینده نزدیک عملیات اجرایی آن شروع می‌شود.

فرماندار ورزقان هم با تأکید بر اینکه باید توجه به زیرساخت‌های ورزشی در روستا‌های شهرستان در اولویت قرار گیرد، افزود: ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند و به لحاظ پراکندگی و مسافت زیاد از استفاده از سالن‌های ورزشی در مرکز شهرستان به‌سختی انجام می‌گیرد و باید در امر احداث فضا‌های ورزشی در روستا‌ها از جمله چمن مصنوعی و سالن ورزشی اقدام جدی گردد تا جوانان ساکن روستا‌ها هم بتوانند از مکان‌های ورزشی استفاده کنند.

نعمتی افزود: سالن ورزشی روستای اندریان ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بااعتبار تخصیص‌یافته ۳ میلیارد تومان امسال نواقص سالن چندمنظوره این روستا در بخش خاروانا به اتمام می‌رسد و دهه فجر امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار ورزقان افزود: با بهره‌برداری از سالن ورزشی روستای اندریان تعداد سالن‌های روستایی به ۲ باب خواهد رسید که این مقدار فضای ورزشی و نسبت به سرانه ورزشی اهالی ساکن در روستا‌ها پایین است و باید دستگاه‌های مرتبط در امر ایجاد فضا‌های ورزشی در روستا‌ها اهتمام بیشتری انجام دهند.

فرماندار تأکید کرد تعدادی از اهالی روستا‌های شهرستان آمادگی دارند تا در امر احداث فضا‌های ورزشی مشارکت کنند تا امکانات ورزشی در روستا‌ها احداث شود.

منبع: ایرنا