اخبار شهرستان » اخبار ویژه » اقتصادی
کد خبر : 6671
چهارشنبه - 14 تیر 1396 - 18:13

کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی آب سد ستارخان اهر در سال جاری

فرماندار شهرستان اهر از کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی آب سد ستارخان این شهرستان در سال جاری خبر داد.

کاهش ۲۰ میلیون مترمکعبی آب سد ستارخان اهر در سال جاری

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در در آیین افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار روستای نقاره کوب گفت: میزان آب ذخیره شده در سد ستارخان اهر طی سال جاری و در مقایسه با سال گذشته ۲۰ میلیون مترمکعب کاهش یافته است که به همین دلیل امسال از لحاظ منابع آب با محدودیت هایی روبرو هستیم.

وی با تأکید بر اینکه مبنای احداث سد ستارخان شهرستان اهر تأمین آب شرب منطقه است، اظهار کرد: اگر در مصرف آب صرفه جویی نشود و میزان آب سد ستارخان ۳۰ میلیون مترمکعب کاهش‌ یابد به منزله این است که زنگ خطر کمبود آب شرب به صدا درآمده است.

عابدی صرفه‌جویی در آب را وظیفه شرعی تمامی اقشار مردم دانست و خاطرنشان کرد: تجهیز باغات به سیستم آبیاری تحت فشار یا همان قطره ای یکی از راه های مقابله با بحران کم آبی است.

فرماندار اهر با بیان اینکه تاکنون در شهرستان اهر ۵ سال از دوران خشک‌سالی سپری شده است، یادآور شد: بر اساس پیش بینی های انجام شده، این خشک سالی تا ۱۵ سال دیگر نیز در منطقه ادامه خواهد داشت.

وی در پایان در خصوص علت خشکی فضای سبز در سطح شهر گفت: با توجه به اینکه در منطقه با کمبود آب مواجه هستیم و بنا به به دستورالعمل های ابلاغی، آبیاری فضای سبز در شهرستان اهر ممنوع اعلام شده است.