به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی مشایخی در مراسم افتتاح آموزشگاه فنی و حرفه‌ای شهرستان اهر از کسب مقام اول سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای در صدور موافقت‌نامه تسهیل کسب و کار در ارزیابی‌های وزارت اقتصاد خبر داد و گفت: با توجه به ظرفیت های بالای شهرستان اهر در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنایع دستی، معدنی، لزوم تقویت و ایجاد آموزش های فنی و حرفه ای در این حوزه ها ضروری است.

وی ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی محصولات کشاورزی را نیز برای جلوگیری از ضرر و زیان به کشاورزان و باغداران در شهرستان اهر ضروری برشمرد و افزود: سازمان فنی و حرفه‌ای آمادگی دارد در صدور مجوزهای ایجاد آموزشگاه فنی و حرفه‌ای برای صنایع تبدیلی و جانبی بخش کشاورزی در این شهرستان اقدام نماید.

مشایخی همچنین از نخبگان اقتصادی خواست برای ارتقای بخش کشاورزی و ایجاد صنایع تبدیلی خرد و خانگی در شهرستان اهر راهکارها و برنامه ریزی مناسبی ارائه دهند و آموزش فنی و حرفه ای استان نیز آماده تامین تجهیزات و امکانات آموزشی برای این گونه واحدهای خرد و خانگی دارد.

فرماندار شهرستان اهر نیز در این مراسم بر ضرورت ایجاد مشاغل جایگزین در مناطق روستایی این شهرستان تاکید کرد.

ابوالفضل غنی زاده گفت: امروزه در روستاها باید بیشتر به مشاغل جایگزین توجه شود تا درصورتی که روستائیان در شغل اصلی نتوانند هزینه زندگی خود را تامین کنند، با جایگزین کردن شغل دیگر بتوانند به زندگی خود ادامه دهند.

وی با اشاره به ظرفیت های بالای شهرستان اهر در حوزه های کشاورزی و دامداری، نبود صنایع تبدیلی و جانبی در این حوزه ها را عاملی بر ضرر و زیان کشاورزان و دامداران برشمرد و خواستار توجه جدی به ایجاد صنایع تبدیلی و جانبی کشاورزی و دامداری در این شهرستان شد.

 

خبرنگار: رقیه شاهین فر