اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 6683
پنجشنبه - 15 تیر 1396 - 00:46

اختتامیه جشنواره عکس سال ارسباران، ۲۴ تیر برگزار می گردد

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران گفت: مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران همزمان با افتتاح نمایشگاه آثار منتخب در روز شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶ برگزار می شود.

اختتامیه جشنواره عکس سال ارسباران، ۲۴ تیر برگزار می گردد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا بهمرام در گفتگو با خبرنگاران گفت: مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با حضور مسئولین، هنرمندان و سایر علاقمندان ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶  در سالن میرزاجعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، فرمانداری شهرستان اهر، شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار شده است.

فراخوان این جشنواره در سه موضوع مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و بخش ویژه شیرینی اهری در مهر ماه سال ۱۳۹۵ منتشر و پس از دریافت ۲۱۸۷ اثر از ۱۹۱ عکس، در روز ۱۷ دیماه سال ۹۵ توسط آقایان میرعباس آل یاسین، کریم متقی و جلال شمس آذران داوری گردید و تعداد ۶۸ اثر از ۴۳ عکاس از ۲۰ استان کشور به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهائی مشخص و اسامی عکاسان منتخب مشخص گردید.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یادآور شد: از اهداف مهم این جشنواره می توان به ثبت زیبائی های ارسباران در زمینه های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و …، توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی که اکثر روستائیان و عشایر ارسباران به آنها مشغولند، توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر، توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگلهای زیبا و بکر ارسباران و تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم منطقه اشاره نمود.

بهمرام افزود: از شرایط مهم این جشنواره پذیرش عکسهایی بود که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران ثبت شده است که این محدوده در آذربایجان شرقی شهرستان های اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین را شامل می شود.

وی گفت: اینک به لطف خداوند متعال همزمان با مراسم اختتامیه که در آن از نفرات برگزیده تجلیل و جوایزشان اهدا خواهد شد، نمایشگاه آثار منتخب نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در پایان گفت: مقدمات چاپ کتاب آثار راه یافته به مرحله نمایشگاهی نیز فراهم شده و انشالله بزودی شاهد انتشار کتاب آثار منتخب اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران خواهیم بود.