به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمدرضا بهمرام در گفتگو با خبرنگاران گفت: مراسم اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با حضور مسئولین، هنرمندان و سایر علاقمندان ساعت ۱۷:۳۰ روز شنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۶  در سالن میرزاجعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

وی افزود: اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران به همت انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی، معاونت فرهنگی و هنری شهرداری تبریز، فرمانداری شهرستان اهر، شرکت صنایع معدنی و تولیدی مهر اصل و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر برگزار شده است.

فراخوان این جشنواره در سه موضوع مستند اجتماعی، طبیعت و معماری و بخش ویژه شیرینی اهری در مهر ماه سال ۱۳۹۵ منتشر و پس از دریافت ۲۱۸۷ اثر از ۱۹۱ عکس، در روز ۱۷ دیماه سال ۹۵ توسط آقایان میرعباس آل یاسین، کریم متقی و جلال شمس آذران داوری گردید و تعداد ۶۸ اثر از ۴۳ عکاس از ۲۰ استان کشور به عنوان آثار راه یافته به مرحله نهائی مشخص و اسامی عکاسان منتخب مشخص گردید.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یادآور شد: از اهداف مهم این جشنواره می توان به ثبت زیبائی های ارسباران در زمینه های آثار و ابنیه تاریخی و باستانی، طبیعت بکر و زندگی روستائی و عشایری و …، توجه به نقش تولید و اقتصاد مقاومتی در مشاغل سنتی که اکثر روستائیان و عشایر ارسباران به آنها مشغولند، توجه به گسترش گردشگری و شناساندن منطقه در جذب گردشگر، توجه به محیط زیست و حفاظت از جنگلهای زیبا و بکر ارسباران و تشریح و تبیین فرهنگ و سنن و آداب و رسوم منطقه اشاره نمود.

بهمرام افزود: از شرایط مهم این جشنواره پذیرش عکسهایی بود که فقط در منطقه جغرافیائی ارسباران ثبت شده است که این محدوده در آذربایجان شرقی شهرستان های اهر، هریس، ورزقان، کلیبر، هوراند و خداآفرین را شامل می شود.

وی گفت: اینک به لطف خداوند متعال همزمان با مراسم اختتامیه که در آن از نفرات برگزیده تجلیل و جوایزشان اهدا خواهد شد، نمایشگاه آثار منتخب نیز در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و به مدت ۱۰ روز در معرض دید علاقمندان قرار خواهد گرفت.

دبیر اجرائی اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در پایان گفت: مقدمات چاپ کتاب آثار راه یافته به مرحله نمایشگاهی نیز فراهم شده و انشالله بزودی شاهد انتشار کتاب آثار منتخب اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران خواهیم بود.