اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 6692
پنجشنبه - 15 تیر 1396 - 13:09

جذب ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی شهرستان هریس

رئیس اداره گاز شهرستان هریس از جذب ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی در این شهرستان خبر داد.

جذب ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی شهرستان هریس

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حسن رنجبر از جذب ۳۵ میلیارد ریال اعتبار در بخش گازرسانی شهرستان هریس خبر داد و گفت: عملیات گازرسانی به ۷ روستای شهرستان هریس با شبکه گذاری بالغ بر ۴۵ کیلومتر و هزینه ای حدود ۲۵ میلیارد ریال در دست اقدام می باشد که با بهره برداری از این روستاها تا چند ماه اینده درصد بهرمندی خانوار شهرستان هریس به ۹۸٫۵ درصد خواهد رسید.

وی گفت: همچنین قدیمی ترین ایستگاه تقلیل فشار شهرستان در ایستگاه تقلیل فشار شهرهای زرنق و کلوانق پس از ۲۰ سال فعالیت مستمر، امسال اورهال و بازسازی کامل گردید و آماده خدمت رسانی مطلوب به مردم شهرستان در زمستان آتی می باشد.

رنجبر ادامه داد: با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال حدود ۱۲ کیلومتر خط تقویتی در سطح شهرستان جهت تقویت فشار خطوط و اتصال ایستگاههای شهرستان به هم جهت استفاده بهینه از ظرفیت ایستگاهها و کاهش ریسک قطع گاز در دست انجام است.

رئیس اداره گاز هریس اضافه کرد: مرکز امداد مکانیزه شهرستان هریس با اعتباری در حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در دست راه اندازی هست که در هفته دولت همزمان با افتتاح گازرسانی به روستاهای جدید مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

حسن رنجبر در پایان گفت: با توجه به زلزله سال ۹۱ و آسیب دیدگی اداره گاز شهرستان، برنامه هایی برای نوسازی و مقاوم سازی ساختمان اداری این شهرستان برنامه ریزی شده که پس از اخذ موافقت های نهایی در سال آینده به مرحله اجرا خواهد رسید.