به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، اسد بابایی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که توسعه و پیشرفت علمی و فکری جامعه بدون کتاب و مطالعه میسر نمی‌شود، اظهار کرد: زنجیره‌ی کتاب‌خوانی شاید به دلیل شیوع ویروس کرونا و گسترش شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی، دچار غفلت شده بود. اما همکاران ما در کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی با برنامه‌های متنوع، به گونه‌ای پیش می‌روند که کتاب‌خوانی در مسیر زندگی روزمره مردم قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از افزایش اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی استان به ۹۴ هزار نفر خبر داد و افزود: طی سه ماه گذشته اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی از ۷۹ هزار نفر به ۹۴ هزار نفر افزایش یافته و در بحث واگذاری امانت کتاب در سطح استان ۴۱ هزار جلد رشد داشته‌ایم.

وی با ذکر این‌که بخش کودک و نوجوان کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی تجهیز می‌شود، گفت: برنامه‌های مختلفی برای قراردادن کتاب در سبد زندگی خانواده‌ها تدوین و اجرا می‌کنیم. با توجه به محرومیت شهرستان اهر از نظر فضای کتابخانه‌های عمومی، انتظار همکاری از مسئولان شهرستانی در این حوزه هستیم چراکه فضای کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر از شهرستان‌های هم‌تراز و حتی کم جمعیت نیز کمتر است.

بابایی بر لزوم همکاری خیرین در احداث کتابخانه عمومی جدید شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: معتقدیم کتابخانه‌های عمومی می‌تواند مرکز پیش‌ران حوزه فرهنگی شهرستان‌ها باشد. از این‌رو از خیرین تقاضا داریم تا در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیز مشارکت کنند و نهادهای خدماتی همچون شهرداری اهر می‌تواند با واگذاری زمین در احداث کتابخانه عمومی جدید در این شهرستان مشارکت کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌شرقی همچنین از تجهیز و مرمت کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های استان با اولویت‌بندی خبر داد و یادآور شد: کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌ها به تناسب نیاز، از نظر کتاب و بنای ساختمان با اولویت‌بندی؛ تجهیز می‌شوند. در شهرستان اهر نیز قرار بود یکی از معادن با تأمین مینی‌بوس، کتابخانه اهر برای راه‌اندازی کتابخانه سیار همراهی کند اما با تغییر و تحول مدیریتی این وعده به فرجام نرسید.

وی در ادامه با اشاره به رضایت‌مندی مسئولان شهرستانی از عملکرد روبه رشد کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر گفت: در اجرای برنامه‌های استانی در اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر انتظار بیشتری داریم، هرچند اقدامات حاکی از نکات مثبت بوده ولی بیش از این‌ها از شهرستان اهر انتظار داریم تا در بین شهرستان‌ها همچنان جایگاه نخست را داشته باشد.