اخبار استان آذربایجان شرقی » عمومی
کد خبر : 67549
شنبه - 7 آبان 1401 - 13:51
رئیس گروه پیش ‌بینی اداره کل هواشناسی استان: 

هفته ای پر بارش پیش روی آذربایجان شرقی

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از بارش باران طی هفته‌ی جاری در استان خبر داد.

هفته ای پر بارش پیش روی آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در گفت‌ و گویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند طی ۴۸ ساعت آینده باتوجه به تداوم کاهش دما شاهد ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و بارش باران در برخی نواحی به‌ویژه نواحی شرقی به صورت رگبار همراه با رعد و برق خواهیم بود و در نواحی مرتفع احتمال بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روز دوشنبه جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت اما از اواخر روز دوشنبه مجدداً سامانه بارشی دیگری وارد شده و موجب بارش باران و در برخی نواحی سبب بارش رگباری همراه با رعد و برق می‌شود که سامانه مذکور تا اواخر روز سه‌شنبه فعال خواهد بود و مجدداً از روز چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: گذر امواج تراز میانی جو در برخی ساعات سبب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران می‌شود که از روز چهارشنبه تا اواخر هفته این پدیده دور از انتظار نیست.

امیدفر در رابطه با وضعیت دمای استان نیز خاطرنشان کرد: تا اواخر روز شنبه دما کاهش می‌یابد اما بعد از آن تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۳ درجه است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای ۴ درجه بالای صفر، سردترین و جلفا و میانه با دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.

منبع: مهر