به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد امیدفر در گفت‌ و گویی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهند طی ۴۸ ساعت آینده باتوجه به تداوم کاهش دما شاهد ابرناکی، وزش باد گاهی تا نسبتاً شدید و بارش باران در برخی نواحی به‌ویژه نواحی شرقی به صورت رگبار همراه با رعد و برق خواهیم بود و در نواحی مرتفع احتمال بارش برف نیز دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: روز دوشنبه جوی نسبتاً پایدار خواهیم داشت اما از اواخر روز دوشنبه مجدداً سامانه بارشی دیگری وارد شده و موجب بارش باران و در برخی نواحی سبب بارش رگباری همراه با رعد و برق می‌شود که سامانه مذکور تا اواخر روز سه‌شنبه فعال خواهد بود و مجدداً از روز چهارشنبه جوی نسبتاً پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: گذر امواج تراز میانی جو در برخی ساعات سبب افزایش ابر و بارش‌های پراکنده باران می‌شود که از روز چهارشنبه تا اواخر هفته این پدیده دور از انتظار نیست.

امیدفر در رابطه با وضعیت دمای استان نیز خاطرنشان کرد: تا اواخر روز شنبه دما کاهش می‌یابد اما بعد از آن تغییرات قابل توجهی پیش‌بینی نمی‌شود.

وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۰ و ۱۱ درجه بود و همچنین دمای فعلی آن نیز ۱۳ درجه است که نسبت به دیروز دو درجه کاهش یافته است.

وی در پایان در خصوص سردترین و گرم‌ترین شهر استان اضافه کرد: ورزقان با دمای ۴ درجه بالای صفر، سردترین و جلفا و میانه با دمای ۲۱ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.

منبع: مهر