به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، علی مشایخی روز چهارشنبه در گفت و گویی اظهار کرد: با توجه به برگزاری مسابقات شهرستانی در تیرماه سال جاری و حضور ۵۱۷ نفر از کارآموزان مرکز آموزش فنی و حرفه ای استان و دانشجویان و سایر افراد واجد شرایط در ۳۱ حرفه، ۱۴۳ نفر از منتخبان این مرحله امروز ۱۱ آبان ماه در ۲۳ حرفه باهم رقابت می کنند.
وی ادامه داد: منتخبان این مرحله به عنوان تیم مهارت استان به مسابقات کشوری که در دی ماه سال جاری برگزار می شود، اعزام خواهند شد.
مشایخی خاطرنشان کرد: منتخبان ۲ دوره مسابقات پس از برگزاری اردوهای مهارتی منتخبان به عنوان اعضای تیم ملی مهارت کشور به مسابقات جهانی ۲۰۲۴ فرانسه اعزام خواهند شد.
وی خاطرنشان کرد: کارآموزان آذربایجان شرقی در ۲ حرفه مکاترونیک و مدیریت سیستم های تحت شبکه به عنوان اعضای تیم ملی مهارت به مسابقات جهانی ۲۰۲۲ اعزام شده بودند که موفق به کسب مقام چهارم و مدالیون این دوره از مسابقات شدند.
مهندسی مکاترونیک یکی از رشته‌های نوظهور و در حال رشد است که از ترکیب رشته‌های مهندسی مکانیک، مهندسی برق و علوم کامپیوتر برای طراحی، ساخت و راه‌اندازی ماشین‌های هوشمند به وجود آمده است.
رشته مهندسی مکاترونیک یک حوزه میان رشته‌ای به حساب می‌آید که در آن یادگیری در کلاس درس با فعالیت‌های آزمایشگاهی ادغام می‌شود؛ این مسئله باعث شده است که دانشجویان بتوانند با اجزای سیستم‌ها و فناوری‌های مورد استفاده در مشاغل حوزه مکاترونیک در دنیای واقعی کار کنند.

منبع: ایرنا