به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حجت الاسلام و المسلمین جواد حاجی زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته شهستان اهر مسئله عفاف و حجاب از ضروریات دین اسلام عنوان کرد و گفت: همانطور که مسئله امر به معروف و نهی از منکر، مهم و حیاتی می باشد، مسئله حجاب و عفاف نیز بسیار مهم بوده و یک مسئله اخلاقی، سیاسی و اجتماعی است و نشأت گرفته از  اعتقاد دینی و راسخ به دین اسلام می باشد.

وی با اعلام اینکه حجاب یکی از نشانه های بروز معنویت و اخلاق در جامعه است، افزود: راه اثبات دینداری ما و نشان دادن اخلاق و معنویات در جامعه همان حجاب و عفاف می باشد و لازم است بدانیم که عدم رعایت حجاب،باعث از هم پاشیدن خانواده ها خواهد شد.

امام جمعه اهر در ادامه گفت: واجبات، محرمات و برنامه های دین اسلام به خاطر این است که جسم و روح ما سالم بوده باشد و انسان باید برای سلامتی جسمی و روحی خود و جامعه تلاش نماید.

حاجی زاده افزود: با توجه به اینکه مواد مخدر و دخانیات برای سلامتی انسان مضر هستند، اسلام استفاده از آنها را را به مسلمانان نمی دهد، پس بنابراین باید تلاش نماییم از چیزهایی که بر روح و جسم انسان تأثیر بد دارند، اجتناب نماییم.

وی با اشاره به روز مالیات و آغاز هفته فرهنگ مالیاتى، پرداخت مالیات را بسیار مهم برشمرد و گفت: قسمتی از کشور با اخذ مالیات اداره می گردد که باید اصنافی که دارای امکانات و درآمد می باشند، مالیات خود را پرداخت نمایند و متوجه باشند که در جمهوری اسلامی حفظ  مقررات واجب و لازم است و اگر از پرداخت مالیات طفره رویم، مملکت اداره نخواهد شد.

خطیب نماز جمعه شهرستان اهر با اشاره به ۱۸ تیر، سالروز کشف توطئه کودتاى آمریکایى پادگان نوژه در سال ۱۳۵۹، یادآور شد: در اوایل انقلاب با توطئه آمریکا این کودتا در شرف انجام بود که با عنایت خداوند متعال چند روز قبل کشف گردید که می‌توان گفت که جزو امدادهای غیبی الهی برای نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

ضمن اشاره به افزایش مصرف برق در سراسر کشور تأکید کرد: با توجه به طولانی بودن روزها و افزایش دمای هوا لازم است هم‌میهنان گرامی بخصوص همشهریان عزیز در مصرف آب و برق و انرژی صرفه‌جویی نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی زاده ضمن اشاره به افزایش مصرف برق در سراسر کشور تأکید کرد: با توجه به طولانی بودن روزها و افزایش دمای هوا لازم است هم میهنان به خصوص همشهریان عزیز در مصرف آب و برق و انرژی ها صرفه جویی نمایند.

امام جمعه اهر در پایان گفت: امیدوارم توصیه ها و دستورالعمل هایی که مقام معظم رهبری به به قوه قضائیه توصیف کردند، مورد توجه قضات عزیز و دستگاه قضایی قرار گیرد تا مردم بتوانند در سایه نظام جمهوری اسلامی به حق و حقوق خود برسند.