اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 68027
سه شنبه - 17 آبان 1401 - 19:19
فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی:

انبار آنتی بیوتیک های میلیاردی در سراب لو رفت

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف انواع داروهای خارج از شبکه توزیع به ارزش ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان سراب خبر داد.

انبار آنتی بیوتیک های میلیاردی در سراب لو رفت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سردار حسین عبدی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر دپو و نگهداری مقادیری قابل توجهی دارو در شهرستان سراب، بررسی موضوع در دستور کار  پلیس امنیت عمومی شهرستان قرار گرفت.

وی در ادامه افزود: ماموران پلیس با انجام تحقیقات اولیه موفق به شناسایی محل دپوی داروها شده و با هماهنگی مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه، در بازرسی از ۳ باب انبار شناسایی شده مقادیر قابل توجهی انواع داروهای انسانی از قبیل آنتی بیوتیک ها و سایر اقلام دارویی که به صورت غیر مجاز و خارج از شبکه توزیع نگهداری می شدند را کشف کردند.

فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به اینکه برابر اعلام کارشناسان مربوطه ارزش ریالی داروهای کشف شده ۴۰ میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این راستا یک نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

سردار عبدی در پایان گفت: برخی افراد سودجو با قاچاق و توزیع خارج ازشبکه داروهای مورد نیاز بیماران، سعی در سودجویی و کسب منفعت غیرمتعارف هستند که به این افراد هشدار می دهیم پلیس فعالیت سوداگران بازار دارو را رصد کرده و به شدت با متخلفان برخورد خواهد کرد.

منبع: رکنا