به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ کریمی نژاد گفت: اجرای این طرح با هدف پیشگیری از تخلفات و تصادفات موتورسواران از شهرستان مرند شروع شد و در حال حاضر در شهرستانهای اهر، هریس و ورزقان در حال انجام است.
وی خاطرنشان کرد: در این طرح به جای اینکه روستاییان برای دریافت گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت به مراکز شهرستانها بیایند پلیس به محل سکونت انها می روند و بعد از آموزش متقاضیان در مساجد، نسبت به برگزاری ازمون کتبی وعملی و اعطای گواهینامه درمحل اقدام می کند.
وی افزود: این طرح باعث کاهش هزینه برای متقاضیان واستفاده راکبان موتورسیکلت ازمزایای بیمه ثالث درحوادث ومتعاقب آن کاهش آمار زندانیان مقصر درحوادث ناشی از نبود بیمه شخص ثالث می شود.
رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، آشنایی موتورسواران با آیین نامه ها وقوانین رانندگی با موتورسیکت است که با اجرای آن، حوادث جاده ای کاهش و با رعایت قوانین راهنمایی ورانندگی، فرهنگ صحیح رانندگی در جامعه پیاده می شود.
به گفته وی، با توجه به اینکه ۲۲ درصد تلفات رانندگی در استان مربوط به کاربران آسیب پذیرموتورسیکلت است ، طرح تسهیل آموزش و صدور گواهینامه موتورسیکلت با مشارکت پلیس راه ، پلیس راهور و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان عملیاتی و به راکبان موتورسیکلت که موفق به اخذ گواهینامه شوند کلاه ایمنی نیز اهدا می شود.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما