به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، جواد احمدیان در آئین آغاز اردوهای جهادی پزشکی شهدای ارسباران، با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی استان در تامین نیروی انسانی و کادر درمان برای حضور در اردوهای فوق مشکلی ندارد، گفت: قرار است درباره تجهیزات درمانی قرارگاه ثارالله شرکت مجتمع مس ورزقان مساعدت کرده و کادر درمان نیز از طرف بسیج جامعه پزشکی استان تامین شود.
وی ادامه داد: جامعه پزشکی آذربایجان شرقی پس از دوران دفاع مقدس در همه بحران‌ها و مشکلات بهداشتی و درمانی حضور فعال داشته است، به طوری که طی نزدیک به سه سال گذشته از شیوع ویروس کرونا، در خط مقدم مقابله با این بیماری اجازه ندادند هیچ بیماری از خدمات محروم بماند.
وی اظهار داشت: محرومیت جمهوری اسلامی از واکسن و دارو روحیه جهادی پزشکان و پرستاران در خدمات‌رسانی به مردم را تضعیف نکرده است، بلکه با تلاش شبانه‌روزی در مسیر تضمین سلامتی مردم قدم برداشته و حتی صدها شهید نیز تقدیم کردند.
احمدیان اردوهای جهادی پزشکی را در خدمات‌رسانی درمانی به مردم تأثیرگذار دانست و گفت: در واکسیناسیون عمومی علیه ویروس کرونا تعداد ۸۰۰ دانشجوی داوطلب استان در قالب گروه‌های جهادی بسیج جامعه پزشکی در طرح واکسیناسیون عمومی مشارکت کردند که نتایج مثبتی به همراه داشت.
وی یادآور شد: بسیج جامعه پزشکی آذربایجان‌شرقی پیشتر برای خدمات‌رسانی درمانی به اقشار نیازمند در مناطق محروم بیمارستان صحرایی دایر می‌کرد و اکنون نیز اردوهای یک تا سه روزه دایر و به مردم مناطق محروم خدمات درمانی ارائه می‌کند.

منبع: ایرنا