به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده با بیان این‌که شهرسازی در شهر اهر عملاً مفهومی ندارد و سکونتگاه‌های غیررسمی و مناطق حاشیه‌نشین شهر اهر در حال گسترش است، گفت: اداره راه و شهرسازی و شهرداری اهر، در خصوص رعایت ضوابط شهرسازی و فعال‌سازی پلیس ساختمان توجه آن‌چنانی ندارند، از طرفی به دلیل نبود نظارت‌ها؛ برخی بنگاه‌داران اصول شهرسازی را ترسیم و حتی با قطعه‌بندی و فروش زمین در امور شهرداری نیز دخالت می‌کنند.
فرماندار اهر گفت: اداره راه و شهرسازی اهر اصلاً به موضوع شهرسازی آن‌طور که باید و شاید توجه نمی‌کند و شهرداری اهر نیز در حوزه پلیس ساختمان جهت جلوگیری از ساخت‌وسازهای غیرمجاز، شهر را رها کرده است در حالی که اگر قرار باشد هر کسی هرگونه دلخواه خودش باشد ساخت‌وساز کند طرح‌های تفصیلی و جامع شهر معنایی ندارد.
وی با ابراز تأسف از عدم ساماندهی ورودی‌های شهر اهر تصریح کرد: تا پلیس‌راه اهر-تبریز جزو محدوده شهری نیست و اوضاع نابسامان ورودی شهر اهر مایه تأسف است. همچنین ورودی‌های شهر اهر از سمت جاده کلیبر، مشگین‌شهر و ورزقان در شأن کهن‌شهر اهر نیست، این شرایط نگاه مسافران و گردشگران را به شهر اهر منفی می‌کند و گلایه‌های شهروندان اهری در خصوص نابسامان بودن ورودی‌های شهر به حق است.
غنی‌زاده با ذکر این‌که تکمیل نشدن کمربندی غربی و شرقی و عدم تعیین تکلیف محدوده شهری اهر در ورودی‌ها، نفس شهر را بَند می‌آورد، ابراز داشت: تابه‌حال برای پیگیری طرح بازآفرینی شهری هفت جلسه داشتیم و نماینده اهر و هریس نیز با جدیت پیگیر تسهیلات دولت در طرح بازآفرینی شهری هستند تا خدمات اولیه در مناطق یازده‌گانه هدف بازآفرینی شهری ارائه شود.
فرماندار اهر با انتقاد از کم‌کاری در اجرای پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ی گویجه‌بئل گفت: علی‌رغم بدهی وزارت راه و شهرسازی به پیمانکاران پروژه‌های کمربندی جنوبی و گردنه‌ی گویجه‌بئل، شاهد فعالیت کم و بیش در این پروژه‌ها بودیم.
وی با اشاره به عدم تکمیل کمربندی شرقی اهر یادآور شد: قرار بود کمربندی شرقی جهت اجرا به پروژه بزرگراه اهر-مشگین‌شهر الحاق شود، از این‌رو عدم تکمیل کمربندی شرقی، فشار ترافیکی به داخل شهر اهر وارد می‌کند، در حقیقت نیمه‌تمام ماندن پروژه‌های کمربندی شرقی و غربی؛ مسافران به سمت کلیبر و مشگین‌شهر از داخل شهر تردد می‌کنند و این امر باعث شده تا خیابان‌ها در آخر هفته‌ها قفل شود.
غنی‌زاده با قدردانی از پیشرفت فیزیکی مطلوب طرح اقدام ملی مسکن در شهر اهر گفت: اجرای طرح ملی مسکن در اهر پیشرفت فیزیکی مطلوبی دارد. مجموعأ سهم شهرستان اهر از طرح ملی مسکن ۴۰۰۰ واحد مسکونی بوده که عملیات اجرایی ساخت بیش از ۱۰۰۰ واحد مسکونی شروع شده و به‌زودی ساخت ۱۰۰۰ واحد مسکونی دیگر نیز شروع خواهد شد، اما در حال حاضر مشکلی که در اجرای طرح ملی مسکن وجود دارد نبود زمین است. لذا تأمین زمین برای ایجاد شهرک جدید در قالب طرح ملی مسکن در راستای توسعه اصولی شهر اهر منطقی خواهد بود.

منبع: بازار