به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب ستوده نژاد روز دوشنبه در تشریح سفر یک روزه خود به شهرستان هوراند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر و در نشستی که با روسای هیات های ورزشی این شهرستان داشتیم، مشکلات موجود در این حوزه و راهکارها و راه های برون رفت از این مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی کمبود اعتبار را بخشی از مشکلات ورزش شهرستان برشمرد و گفت: ورزش با حضور عاشقانی که به آن علاقه دارند پا برجاست و روسای هیات ها، مربیان و دست اندرکاران این عرصه باید در راستای دیگر مشکلات تلاش کنند.

ستوده نژاد از روسای هیات های شهرستانی خواست تا روسای هیات های استانی را به شهرستان ها دعوت کنند و با حضور آنها در شهرستان، ضمن هم افزایی از ظرفیت هیات های استانی در راستای رفع مشکلات و توسعه ورزش بهره گیرند.

وی همچنین بر اهتمام روسای هیات ها بر اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری تاکید کرد و گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات به رشد استعدادها و انگیزه آنها منجر می شود و اگر استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد را در برنامه قرار دهیم و به رده های سنی پایه توجه کنیم ورزش شهرستان در مسیر رشد قرار خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف خواهد شد.

ستوده نژاد به اهمیت ورزش در بین بانوان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بانوان کانون و محور هر خانواده هستند و اگر بتوانیم آنها را به سوی ورزش سوق دهیم قطعا تاثیر مثبت آن در خانواده و در نتیجه در سطح جامعه حس خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق آیین نامه هیات های ورزشی، باید نائب رئیس هیات های ورزشی از میان بانوان انتخاب شوند و این نیز مزید بر علت است تا هیات های ورزشی به این امر توجه ویژه تری داشته باشند.

ستوده نژاد گفت: از روسای هیات های ورزشی شهرستان ها تقاضا می کنم در مسئولیتی که دارید به رغم همه کمبودها و مشکلات، اداره کل ورزش را در کنار خود بدانید و در راستای توسعه ورزش در شهرستان هوراند دست از تلاش برندارید.

وی افزود: ظرفیت های بخش خصوصی نیز در این عرصه نباید مورد غفلت واقع شود و از این ظرفیت ها در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی باید استفاده بهینه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سفر یکروزه خود به شهرستان هوراند ضمن دیدار با مسئولان این شهرستان، در جریان مشکلات بخش ورزش و جوانان قرار گرفت.

شهرستان هوراند یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر هوراند است،  جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی حدود ۲۱ هزار نفر سرشماری شده و کم‌جمعیت‌ترین شهرستان استان محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا