اخبار منطقه ارسباران » ورزشی
کد خبر : 68257
دوشنبه - 23 آبان 1401 - 18:50
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان ‌شرقی:

۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل زمین چمن مصنوعی هوراند اختصاص یافت

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی تلاش برای اتمام طرح های نیمه تمام ورزشی و توجه به شهرستان های کم برخوردار را از اولویت‌های این اداره کل برشمرد و گفت: در همین راستا برای تکمیل زمین چمن هوراند ۱۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت.

۱۰ میلیارد ریال برای تکمیل زمین چمن مصنوعی هوراند اختصاص یافت

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، حبیب ستوده نژاد روز دوشنبه در تشریح سفر یک روزه خود به شهرستان هوراند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در این سفر و در نشستی که با روسای هیات های ورزشی این شهرستان داشتیم، مشکلات موجود در این حوزه و راهکارها و راه های برون رفت از این مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دادیم.

وی کمبود اعتبار را بخشی از مشکلات ورزش شهرستان برشمرد و گفت: ورزش با حضور عاشقانی که به آن علاقه دارند پا برجاست و روسای هیات ها، مربیان و دست اندرکاران این عرصه باید در راستای دیگر مشکلات تلاش کنند.

ستوده نژاد از روسای هیات های شهرستانی خواست تا روسای هیات های استانی را به شهرستان ها دعوت کنند و با حضور آنها در شهرستان، ضمن هم افزایی از ظرفیت هیات های استانی در راستای رفع مشکلات و توسعه ورزش بهره گیرند.

وی همچنین بر اهتمام روسای هیات ها بر اعزام ورزشکاران به مسابقات استانی و کشوری تاکید کرد و گفت: حضور ورزشکاران در مسابقات به رشد استعدادها و انگیزه آنها منجر می شود و اگر استعدادیابی و پرورش ورزشکاران مستعد را در برنامه قرار دهیم و به رده های سنی پایه توجه کنیم ورزش شهرستان در مسیر رشد قرار خواهد گرفت و بسیاری از مشکلات به خودی خود برطرف خواهد شد.

ستوده نژاد به اهمیت ورزش در بین بانوان نیز اشاره و خاطر نشان کرد: بانوان کانون و محور هر خانواده هستند و اگر بتوانیم آنها را به سوی ورزش سوق دهیم قطعا تاثیر مثبت آن در خانواده و در نتیجه در سطح جامعه حس خواهد شد.

وی بیان کرد: طبق آیین نامه هیات های ورزشی، باید نائب رئیس هیات های ورزشی از میان بانوان انتخاب شوند و این نیز مزید بر علت است تا هیات های ورزشی به این امر توجه ویژه تری داشته باشند.

ستوده نژاد گفت: از روسای هیات های ورزشی شهرستان ها تقاضا می کنم در مسئولیتی که دارید به رغم همه کمبودها و مشکلات، اداره کل ورزش را در کنار خود بدانید و در راستای توسعه ورزش در شهرستان هوراند دست از تلاش برندارید.

وی افزود: ظرفیت های بخش خصوصی نیز در این عرصه نباید مورد غفلت واقع شود و از این ظرفیت ها در راستای توسعه زیرساخت های ورزشی باید استفاده بهینه شود.

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در سفر یکروزه خود به شهرستان هوراند ضمن دیدار با مسئولان این شهرستان، در جریان مشکلات بخش ورزش و جوانان قرار گرفت.

شهرستان هوراند یکی از شهرستان‌های شمالی استان آذربایجان شرقی با مرکزیت شهر هوراند است،  جمعیت این شهرستان در سال ۱۳۹۵ خورشیدی حدود ۲۱ هزار نفر سرشماری شده و کم‌جمعیت‌ترین شهرستان استان محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا