اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 68400
شنبه - 28 آبان 1401 - 14:52
فرماندار اهر:

اهالی ۱۱۰ روستای اهر در پرداخت زکات مشارکت می‌کنند/ جمع آوری و هزینه کرد زکات را شفاف به مردم اعلام کنیم

فرماندار اهر از مشارکت اهالی ۱۱۰ روستای شهرستان اهر در جمع‌آوری زکات خبر داد.

اهالی ۱۱۰ روستای اهر در پرداخت زکات مشارکت می‌کنند/ جمع آوری و هزینه کرد زکات را شفاف به مردم اعلام کنیم

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای زکات شهرستان اهر با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ زکات باید از مدارس شروع شود، اظهار داشت: زکات توصیه دین اسلام بوده و عمل به آن وظیفه شرعی است. از این‌رو به دلیل ضعف‌ها هنوز نسل جوان با شرعیات و واجبات دین آشنایی کافی ندارد.

فرماندار اهر افزود: در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات، بایستی شفاف حرکت کنیم قطعاً راحت‌تر می‌توان اعتماد عمومی جلب کرد و به تبع آن کسانی که زکات پرداخت می‌کنند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: خیرین گمنام در شهرستان اهر کم نیستند، بعضاً خیرین کمک‌های نقدی به نیازمندان می‌کنند و تأکید دارند نامی از آن‌ها گفته نشود. هرچند با شفاف‌سازی حداقل در زمینه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات منجر به اعتمادسازی می‌شود.

غنی‌زاده بر لزوم ساماندهی میدان زکات شهر اهر و نصب اِلمان زکات در میدان زکات تأکید کرد و گفت: طبق ارزیابی شهرداری اهر برای ساماندهی میدان زکات به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا در زمینه ساماندهی میدان زکات و نصب اِلمان زکات، کمیته امداد با شهرداری و شورای شهر اهر همکاری کند.

فرماندار اهر از مشارکت اهالی ۱۱۰ روستای شهرستان اهر در جمع‌آوری زکات خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای زکات در دهستان‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد، این در حالی است که ۱۱۰ روستا در پرداخت زکات همکاری بسیار خوبی دارند.