به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده در جلسه شورای زکات شهرستان اهر با اشاره به این‌که ترویج فرهنگ زکات باید از مدارس شروع شود، اظهار داشت: زکات توصیه دین اسلام بوده و عمل به آن وظیفه شرعی است. از این‌رو به دلیل ضعف‌ها هنوز نسل جوان با شرعیات و واجبات دین آشنایی کافی ندارد.

فرماندار اهر افزود: در جمع‌آوری و هزینه کرد زکات، بایستی شفاف حرکت کنیم قطعاً راحت‌تر می‌توان اعتماد عمومی جلب کرد و به تبع آن کسانی که زکات پرداخت می‌کنند افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: خیرین گمنام در شهرستان اهر کم نیستند، بعضاً خیرین کمک‌های نقدی به نیازمندان می‌کنند و تأکید دارند نامی از آن‌ها گفته نشود. هرچند با شفاف‌سازی حداقل در زمینه جمع‌آوری و هزینه‌کرد زکات منجر به اعتمادسازی می‌شود.

غنی‌زاده بر لزوم ساماندهی میدان زکات شهر اهر و نصب اِلمان زکات در میدان زکات تأکید کرد و گفت: طبق ارزیابی شهرداری اهر برای ساماندهی میدان زکات به حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، از این‌رو پیشنهاد می‌کنیم تا در زمینه ساماندهی میدان زکات و نصب اِلمان زکات، کمیته امداد با شهرداری و شورای شهر اهر همکاری کند.

فرماندار اهر از مشارکت اهالی ۱۱۰ روستای شهرستان اهر در جمع‌آوری زکات خبر داد و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات شورای زکات در دهستان‌ها می‌تواند تأثیر مثبتی داشته باشد، این در حالی است که ۱۱۰ روستا در پرداخت زکات همکاری بسیار خوبی دارند.