به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی زاده در جلسه بررسی طرح های روستاها و مناطق عشایری فاقد دهیاری شهرستان اهر اظهار کرد: این طرح شامل احداث مخازن بتنی، بهسازی چشمه ها، بازسازی و اصلاح شبکه توزیع و خط انتقال، تعمیر منبع، لوله گذاری خط انتقال، حفر و تجهیز چاه، حصار کشی مخزن، تجهیز اتاق فرمان، راه اندازی موتورخانه و نصب فلوتر مکانیکی و کلریناتور در مخازن می باشد.

وی خاطرنشان کرد: میزان اعتبارات پیش بینی شده برای اجرای طرح آبرسانی در این ۱۹ روستا و عشایر فاقد دهیاری، ۲۸ میلیارد ریال می باشد.

فرماندار شهرستان اهر گفت: با توجه به اینکه تامین آب شرب روستایی و عشایری از اولویت هاست، از اداره آب و فاضلاب شهرستان اهر انتظار داریم به جد پیگیر اجرای طرح در زمان تعیین شده و جذب به موقع اعتبارات باشد.

آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم شتاب گرفته به گونه ای که علاوه بر اجرای همزمان مجتمع های آبرسانی روستایی، روستاهای مشکل‌دار این خطه از ۴۰۰ مورد در سال گذشته به کمتر از یک سوم در تابستان امسال کاهش یافت.

بر اساس آمار منتشر شده، حدود ۲ هزار و ۷۰۰ روستا در آذربایجان‌شرقی وجود دارد که حدود یک میلیون و ۱۳۷ نفر از جمعیت استان را در خود جای داده اند؛ از این تعداد یک هزار و ۹۴۵ روستا، دارای بالای ۲۰ خانوار است و حدود ۷۵۴ روستا نیز کم تر از ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

بنا بر آمار، بیش از ۲ هزار و ۱۰۰ روستای آذربایجان شرقی دارای آب لوله کشی و نزدیک به ۸۵ درصد درصد جمعیت روستاها زیر پوشش آب و فاضلاب هستند؛ این نکته را نیز باید یادآور شد که در سال‌های گذشته بسیاری از روستاهای استان دارای قنات و چشمه بودند که متاسفانه به دلیل خشکسالی‌های اخیر، ۹۰ درصد از آن‌ها خشک شده‌اند.

منبع: ایرنا