به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد فتحی اظهار داشت: در منطقه ارسباران ۲۵۰ بیمار کلیوی داریم که ۷۱ نفرشان پیوندی هستند و باقی‌شان در شهرهای اهر، کلیبر، هریس و ورزقان دیالیز می‌شوند.

وی گفت: خوش‌بختانه فرهنگ حمایت از بیماران کلیوی در منطقه به‌خوبی جا افتاده و تمامی اقشار به ویژه در هزینه احسان و نذورات خود به این جامعه کمک می‌کنند که جا دارد این حمایت‌ها تقویت شود چرا که بیماران کلیوی امکان بهبودی کامل بسیار ناچیزی دارند و هزینه سنگینی متحمل می‌شوند.

فتحی ادامه داد: مسئولین شبکه بهداشت و بخش دیالیزی بیمارستان‌های ما خدمات قابل قبولی ارائه می‌دهند و در سطح استان وضع شهرستان‌های ما بهتر است که امیدواریم حمایت بیش‌تری از این بخش و بیمارانش انجام گیرد.

وی با بیان اینکه حمایت از انجمن بیماران کلیوی باید در بین اقشار کارمندی رونق بیش‌تری داشته باشد، گفت: با وجود حمایت بیمه‌ای از بیماران کلیوی، هزینه‌ی آن‌ها بسیار سنگین است. دو سال است پی‌گیر توزیع شهرستانی داروهای بیماران کلیوی هستیم که متأسفانه تا کنون نتیجه‌ی مطلوبی نگرفته‌ایم.

فتحی ادامه داد: حتی یک جواب منطقی هم نداده‌اند. شما تصور کنید یک بیمار کلیوی که برای تهیه‌ی دارو به تبریز مراجعه می‌کند، چه مقدار باید هزینه‌ی تردد مثلاً از یک روستای دور افتاده در کلیبر و خداآفرین تا تبریز بپردازد؟ این تحمیل هزینه اضافی به بیماران منصفانه و قابل قبول نیست.

وی اظهار داشت: همه ما باید به گونه‌ای عمل کنیم که بیمار کلیوی که بیماری بسیار پرهزینه‌ای هم است، درد دیگری غیر از بیماری‌اش نداشته باشد.