به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده ظهر چهارشنبه در جلسه شورای معادن شهرستان اهر با انتقاد از تعلل در تشکیل خانه صنعت و معدن اهر گفت: بیش از یک‌ماه از دستور رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی مبنی‌بر تشکیل خانه صنعت و معدن اهر سپری می‌شود، با این‌حال هنوز اداره صمت شهرستان اقدامی برای پیگیری وعده‌ی خانه صنعت و معدن اهر انجام نداده است، یک هفته برای اداره صمت جهت تشکیل خانه صنعت و معدن ضرب‌الاجل تعیین می‌کنیم.

غنی‌زاده بر لزوم تکمیل زنجیره تولید و فرآوری کنسانتره مس در معادن شهرستان اهر تأکید کرد و گفت: با توجه به توسعه ۴۵ هکتاری شهرک صنعتی اهر، شرکت مس با کارفرمایی مجتمع مس سونگون در شهرک صنعتی صنایع پایین‌دستی مس سرمایه‌گذاری خواهد کرد. از طرفی هم پیگیر توسعه آهک هیدراته اهر هستیم تا ضمن اشتغال‌زایی؛ تولید آهک افزایش یابد.

وی از ایجاد سیستم پایش آنلاین محیط زیستی در کارخانه آهک هیدراته اهر خبر داد و یادآور شد: شرکت مولیبدن مس آذربایجان مکلف است تا دو ماه آینده سیستم پایش آنلاین زیست محیطی در کارنامه آهک هیدراته اهر را راه‌اندازی کند.

فرماندار اهر از فعالیت ۱۰ واحد معدنی در حوزه مس، طلا و آهک در این شهرستان خبر داد و افزود: در معادن و صنایع معدنی شهرستان اهر ۱۰۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۵۰۰ نفر به‌صورت غیرمستقیم شاغل هستند، از این‌رو با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و فعال‌سازی معادن، ظرفیت اشتغال در معادن اهر تا دو سال آینده به ۵۰۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.