به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ پاسدار حسن سیفی ظهر چهارشنبه در یادواره شهدای شهرستان اهر گفت: فتنه اخیر که به اغتشاشات گسترده با جنگ رسانه‌ای و ترکیبی شکل گرفته از فتنه‌های ۷۸ و ۸۸ به مراتب خَشن‌تر و گسترده‌تر است. این فتنه صرفاً به بهانه درگذشت مرحومه مهسا امینی شکل گرفته و دشمنان که پیش‌تر برای براندازی نظام جمهوری اسلامی برنامه‌ریزی شده بود را عملیاتی کردند.

سیفی گفت: اگر جمهوری اسلامی از نظر قدرت و تسلیحات نظامی به پیشرفت نرسیده بود، گروه‌های تروریستی از جمله داعش، کشور را به ناامنی کشیده بودند همانطور که در اغتشاشات اخیر به ترور مردم و نیروهای امنیتی روی آوردند تا در شرایط مماشات نظام جمهوری اسلامی با اغتشاش‌گران، ناامنی ایجاد کرده و مردم را علیه همدیگر تحریک کنند.

وی با بیان این‌که لیدرها و اتاق فکر دشمن در اغتشاشات اخیر برای ایجاد ناآرامی در شهرها، از جمله اهر و … برنامه‌ریزی کرده بودند، تصریح کرد: بسیاری از توطئه‌ها و اقدامات تروریستی در کشور و حتی آذربایجان‌شرقی توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی شناسایی و خنثی شده است. به عبارتی دستگاه‌های اطلاعاتی کشورمان در شرایط فعلی پنجه در پنجه با سرویس‌های اطلاعاتی و جاسوسی کشورهای غربی و اروپایی است.

فرمانده سپاه ناحیه اهر با انتقاد از همراهی برخی خواص و چهره‌های سیاسی، فرهنگی و ورزشی با توطئه‌های دشمنان گفت: دشمن به جهت شکست در جبهه‌های مختلف از جمهوری اسلامی ایران، امید به عوامل و عناصر خود در داخل کشور دارد تا به واسطه عوامل داخلی، اغتشاشات را به جنگ داخلی و مسلحانه تبدیل کند.

سیفی با تأکید بر این‌که هیچ کسی منکر مشکلات اقتصادی و معیشتی نیست، یادآور شد: خوشبختانه دولت مردمی سیزدهم برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت معیشتی و اقتصادی تدوین و اجرایی کرده که امیدواریم با تداوم و اجرای آن، شاهد رونق اقتصادی و بهبود وضعیت معیشتی مردم باشیم.