به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سید محمد عابدی در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان اهر گفت: میزان اعتبارات اختصاص یافته از تملک دارایی های سرمایه ای و ماده ۱۸۰، ۲۷۶ میلیارد و ۵۹۵ میلیون ریال می باشد که تکمیل طرح های نیمه تمام از اولویت های مهم از سوی ادارات خدمات رسان است.

وی افزود: اتمام سالن ورزشی زورخانه، ستاد شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشتی و درمانی روستای ورگهان، اجرای طرح هادی در ۴ روستا، ایجاد زیرساخت های گردشگری، بازسازی و بهسازی اماکن تاریخی، آسفالت راه ۴ روستا و چند طرح دیگر از اولویت های مهم در سال جاری در شهرستان اهر می باشد.

فرماندار شهرستان اهر با بیان اینکه شهرستان اهر در حوزه های میراث فرهنگی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و ورزشی از پتانسیل های خوب برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال برخوردار است، از حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای طرح های توجیه دار در این حوزه ها خبر داد و از ادارات زیربط خواست طرح هایی را که قابلیت توجیهی و اجرایی از سوی سرمایه گذاری بخش خصوصی دارند بررسی و ظرف ۱۰ روز جهت انعکاس به ادارات کل مربوطه به فرمانداری ارسال کنند.

وی یکی از دغدغه های مهم در شهرستان اهر را تسریع در مرمت بقعه و موزه ادب و عرفان شیخ شهاب الدین اهری اعلام کرد و از مسئولان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواست در کمترین زمان ممکن نسبت به تسریع در مرمت این بقعه و موزه اقدام کنند تا مسافران و شهروندان بتوانند از آن بازدید نمایند.

عابدی همچنین از اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی برای بزرگراه اهر – تبریز خبر داد و افزود: امسال ۳۵ کیلومتر دیگر از این بزرگراه زیر بار ترافیک خواهد رفت.