به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی شهرستانهای اهر و هریس اعلام کرد: امسال اعتباراتی در حوزه محرومیت‌زدایی در اختیار سازمان راهداری قرار گرفته است و سهمی از محل این اعتبارات به این استان اختصاص می‌یابد.
وی قول مساعد داد با تخصیص اعتبارات ملی و استانی و اعطای مجوزهای لازم، امسال بتوانیم عملکرد مناسبی در ساخت و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی داشته باشیم.
مقبلی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به زیرسازی ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و هریس، تا پایان امسال قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی این راه‌ها را تأمین می‌کنیم و در تخصیص اعتبارات نیز توجه ویژه‌ای به این دو شهرستان‌ خواهیم داشت.
وی از ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی طی یک‌سال منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: همچنین در این مدت در استان حدود ۱۰۰ کیلومتر اصلاح روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی انجام شده است که رکوردی جدید در این زمینه محسوب می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا