اجتماعی » اخبار شهرستان » اخبار ویژه
کد خبر : 68666
شنبه - 5 آذر 1401 - 12:52
معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور:

ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌ شرقی از راه آسفالته پایین تر از میانگین کشوری است

معاون ساخت و نگهداری راه های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور با بیان اینکه ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌شرقی از راه آسفالته پایین‌تر از میانگین کشوری است، گفت: درصدد بهبود وضعیت راه های روستایی استان هستیم.

ضریب برخورداری روستاهای آذربایجان‌ شرقی از راه آسفالته پایین تر از میانگین کشوری است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، خداداد مقبلی در حاشیه بازدید از راه‌های روستایی شهرستانهای اهر و هریس اعلام کرد: امسال اعتباراتی در حوزه محرومیت‌زدایی در اختیار سازمان راهداری قرار گرفته است و سهمی از محل این اعتبارات به این استان اختصاص می‌یابد.
وی قول مساعد داد با تخصیص اعتبارات ملی و استانی و اعطای مجوزهای لازم، امسال بتوانیم عملکرد مناسبی در ساخت و آسفالت‌ریزی راه‌های روستایی آذربایجان‌شرقی داشته باشیم.
مقبلی همچنین خاطرنشان کرد: با توجه به زیرسازی ۸۰ کیلومتر از راه‌های روستایی اهر و هریس، تا پایان امسال قیر مورد نیاز برای آسفالت‌ریزی این راه‌ها را تأمین می‌کنیم و در تخصیص اعتبارات نیز توجه ویژه‌ای به این دو شهرستان‌ خواهیم داشت.
وی از ساخت ۱۶۰ کیلومتر راه روستایی طی یک‌سال منتهی به پایان شهریور ۱۴۰۱ در آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: همچنین در این مدت در استان حدود ۱۰۰ کیلومتر اصلاح روکش آسفالت راه‌های روستایی و فرعی انجام شده است که رکوردی جدید در این زمینه محسوب می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا بوده و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.
این استان دارای ۲۳۵ کیلومتر آزاد راه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

منبع: ایرنا