به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در بازدید از طرح های در حال اجرای آب و فاضلاب شهرستان هریس، مهندسی مجدد پمپاژ آب هریس و افزایش قدرت آب دهی پمپ از ۲۳ به ۳۲ لیتر در ثانیه را گام مهمی در پایداری انتقال آب شرب این شهر بیان کرد و افزود: تکمیل سه کیلومتر خط انتقال آب و بهره برداری از تصفیه خانه مدرن در شهر بخشایش نیز هدیه دولت به مردم شهر بخشایش خواهد بود.

وی اظهار کرد: با حفر چاه آب شرب به عمق ۴۰ متر با آب دهی ۹ لیتر در ثانیه و تقویت و بازسازی ایستگاه پمپاژ شهر کلوانق و اجرای خط انتقال چاه شماره سه به مخزن دو هزار لیتری، در توزیع آب شرب این شهر نیز تحول مهمی صورت گرفته است.

فرماندار هریس گفت: با انجام کلرزنی منظم و اقدامات بهداشتی و حفاظتی در منابع و مخازن آب منطقه هریس، مشترکین از آب شرب کاملا’ بهداشتی استفاده می کنند.

تقویمی در پایان از اقدام ابتکاری ساخت و نصب دستگاه های مولد برق در مسیر خروجی آب مخازن آب شرب و استفاده از برق تولیدی در ایستگاه های پمپاژ آب به عنوان گام مهمی در کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان در خدمات رسانی یاد کرد و گفت: این اقدام نمونه ای از اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل در این حوزه است.