اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران » اقتصادی
کد خبر : 6867
دوشنبه - 19 تیر 1396 - 19:08

شبکه انتقال فاضلاب شهر هریس آماده بهره برداری است

فرماندار شهرستان هریس گفت: شبکه فاضلاب شهر هریس به طول ۴٫۵ کیلومتر آماده بهره برداری است و به زودی بیش از دو هزار ۵۰۰ خانوار از این امکان بهره مند خواهند شد.

شبکه انتقال فاضلاب شهر هریس آماده بهره برداری است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، صابر تقویمی در بازدید از طرح های در حال اجرای آب و فاضلاب شهرستان هریس، مهندسی مجدد پمپاژ آب هریس و افزایش قدرت آب دهی پمپ از ۲۳ به ۳۲ لیتر در ثانیه را گام مهمی در پایداری انتقال آب شرب این شهر بیان کرد و افزود: تکمیل سه کیلومتر خط انتقال آب و بهره برداری از تصفیه خانه مدرن در شهر بخشایش نیز هدیه دولت به مردم شهر بخشایش خواهد بود.

وی اظهار کرد: با حفر چاه آب شرب به عمق ۴۰ متر با آب دهی ۹ لیتر در ثانیه و تقویت و بازسازی ایستگاه پمپاژ شهر کلوانق و اجرای خط انتقال چاه شماره سه به مخزن دو هزار لیتری، در توزیع آب شرب این شهر نیز تحول مهمی صورت گرفته است.

فرماندار هریس گفت: با انجام کلرزنی منظم و اقدامات بهداشتی و حفاظتی در منابع و مخازن آب منطقه هریس، مشترکین از آب شرب کاملا’ بهداشتی استفاده می کنند.

تقویمی در پایان از اقدام ابتکاری ساخت و نصب دستگاه های مولد برق در مسیر خروجی آب مخازن آب شرب و استفاده از برق تولیدی در ایستگاه های پمپاژ آب به عنوان گام مهمی در کاهش مصرف انرژی و افزایش راندمان در خدمات رسانی یاد کرد و گفت: این اقدام نمونه ای از اقتصاد مقاومتی، اقدام وعمل در این حوزه است.