به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سرهنگ علی‌محمد رجبی رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا در گفت‌وگویی با بیان اینکه در مواردی مشاهده شده که برخی از کاربران، نرم‌افزارهای برخی از بازی‌های موبایلی را از منابع غیررسمی و غیرمعتبر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرده‌اند، گفت:‌ این افراد پس از نصب این بازی‌ها که عمدتا آن را به شکل فایل از پیام‌رسان‌ها یا سایت‌ها غیررسمی دانلود دریافت کرده‌اند دچار مشکلاتی مانند سوءاستفاده از اطلاعات هویتی، دسترسی به تصاویر خصوصی و … شده‌اند.
وی با بیان اینکه شهروندان باید مراقب نرم افزارهای مخربی که ممکن است تحت عنوان بازی‌های موبایلی روی تلفن همراهشان نصب می‌کنند، باشند، اظهارکرد: افراد سودجو و مجرمان سایبری در واقع از این طریق سبب ورود بدافزارها و یکسری نرم افزارهای مخرب به داخل گوشی تلفن همراه شده و از این طریق می‌توانند سوءاستفاده‌های زیادی از اطلاعات موجود در گوشی تلفن همراه داشته باشند. دسترسی به اطلاعات حساب بانکی، اخاذی با سوءاستفاده از تصاویر و اطلاعات خصوصی، سوءاستفاده از اطلاعات هویتی و … تنها بخشی از این موارد است.
رجبی درباره شیوه و شگرد این سودجویان نیز گفت:‌ افراد سودجو فایل‌ این نرم افزارها را تحت عناوینی مانند فایل کم حجم شده بازی‌های موبایلی، نسخه اورجینال بازی و … در کانال‌ها و گروه‌های موجود در پیام‌رسان‌ها یا سایت‌های غیررسمی دانلود نرم‌افزار قرار داده و پس از نصب نرم افزار روی گوشی اقدامات مجرمانه خود را آغاز می‌کنند.
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتای فراجا افزود:‌برای پیشگیری از وقوع چنین جرائمی لازم است که کاربران تلفن همراه حتما و حتما نرم افزارها و بازی های موبایلی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر دریافت کرده و هنگام نصب نرم افزار نیز به دسترسی‌هایی که نرم افزار از گوشی تلفن همراه آنان تقاضا می‌کند، توجه داشته باشند. لازم است شهروندان به هیچ عنوان به نرم افزارهایی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود توجه نکنند.

منبع: ایسنا