اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 68733
یکشنبه - 6 آذر 1401 - 17:07
مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز:

تمهیدات لازم برای جلوگیری از افت فشار گاز در شمالغرب کشور انجام شد

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، حفظ جریان پایدار انتقال گاز طبیعی را اولویت اصلی این منطقه عملیاتی در فصل سرد سال عنوان کرد و گفت: تمهیدات لازم برای انتقال پایدار گاز شمال غرب کشور در زمستان پیش رو انجام شده است و آمادگی کامل داریم.

تمهیدات لازم برای جلوگیری از افت فشار گاز در شمالغرب کشور انجام شد

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فیروز خدائی، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تعمیرات اساسی در زمینه‌های خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز انجام شده و گرمای منازل هموطنان مناطق زیر پوشش، با تعهد و مسئولیت پذیری کارکنان این منطقه عملیاتی، در سرما و یخبندان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل میسر شده است.
وی، گذر مطمئن و موفق از فصل سرما را مستلزم و نیازمند تعامل همگانی و رعایت صرفه جویی دانست و افزود: در سایه انجام تعمیرات اساسی و اجرای دیگر اقدامات تعمیراتی و با آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی، در تلاش هستیم با تمام توان از ظرفیت‌های موجود، در جهت خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر در تأمین گاز پایدار و مستمر گاز طبیعی استفاده کنیم.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز افزود: در هشت ماهه سالجاری، یکهزار و ۲۱۶ کیلومتر از خطوط لوله این منطقه به صورت هوشمند پیگرانی ( پاکسازی ) شده و علاوه بر این، ۶هزار و ۸۲۰ کیلومتر ولتاژگیری، ۹هزار و ۱۴۸ مترمربع تعویض پوشش و سه هزار و ۲۶۶ کیلومتر نشت یابی توسط کارکنان منطقه انجام یافته است.

وی ادامه داد: با تحقق ۶۹ درصدی برنامه های نگهداری و تعمیرات پیش بینی شده در بخش عملیات ایستگاه ها و عملیات خطوط لوله این منطقه و تحقق کامل برنامه های منطقه ۸ عملیات در حوزه بازرسی فنی طی مدت سپری شده از سالجاری، گام های اساسی در جهت پایداری انتقال گاز برداشته شد.

خدائی، ترمیم پوشش خط ۴۸ اینچ زنجان – تبریز به طول ۱۰ کیلومتر با نوار سرد، تغییر کلاس خط ۱۲ اینچ بانه، سردشت به طول ۲۶۵۰ متر، تامین لوله پروژه تغییرکلاس خط ۴۰ اینچ تبریز- بازرگان، بررسی ۹۶۰ کیلومتر وضعیت حفاظت کاتدی و خوردگی خارجی خطوط لوله به روش DCVG و نشت یابی، ولتاژگیری و بازدید شیرهای بین راهی خطوط لوله منطقه، بازرسی فنی اقلام برقی و مکانیکی تاسیسات تقویت فشارگاز و ایستگاههای اندازه گیری گاز، اورهال ( تعمیر اساسی ) توربین و کمپرسورگازهای تاسیسات منطقه، کالیبراسیون تجهیزات تاسیسات و ایستگاههای اندازه گیری را از اهم برنامه های منطقه در آینده نزدیک برشمرد.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، هدف از اجرایی کردن این تمهیدات را افزایش پایداری انتقال گاز و جلوگیری از افت فشار گاز در فصول سرد سال عنوان و خاطر نشان کرد: برای بهبود فرایند انتقال پایدار گاز طبیعی در تأسیسات تقویت فشار در سطح این منطقه عملیاتی، بازرسی های دوره ای و سالانه در بخش های مکانیک، برق، ابزار دقیق و تنظیم لوحه شیفت شبانه برای پرسنل انجام شده است و در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از لحاظ انتقال پایدارگاز وجود ندارد.

منطقه هشت عملیات انتقال گاز که استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل را تحت پوشش دارد، در تبریز مستقر است.

رسالت منطقه هشت گاز کشور دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

منبع: ایرنا