به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، فیروز خدائی، روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تمام تعمیرات اساسی در زمینه‌های خطوط انتقال و ایستگاه‌های تقویت فشار گاز انجام شده و گرمای منازل هموطنان مناطق زیر پوشش، با تعهد و مسئولیت پذیری کارکنان این منطقه عملیاتی، در سرما و یخبندان در استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل میسر شده است.
وی، گذر مطمئن و موفق از فصل سرما را مستلزم و نیازمند تعامل همگانی و رعایت صرفه جویی دانست و افزود: در سایه انجام تعمیرات اساسی و اجرای دیگر اقدامات تعمیراتی و با آمادگی کامل و ۱۰۰ درصدی، در تلاش هستیم با تمام توان از ظرفیت‌های موجود، در جهت خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر در تأمین گاز پایدار و مستمر گاز طبیعی استفاده کنیم.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز افزود: در هشت ماهه سالجاری، یکهزار و ۲۱۶ کیلومتر از خطوط لوله این منطقه به صورت هوشمند پیگرانی ( پاکسازی ) شده و علاوه بر این، ۶هزار و ۸۲۰ کیلومتر ولتاژگیری، ۹هزار و ۱۴۸ مترمربع تعویض پوشش و سه هزار و ۲۶۶ کیلومتر نشت یابی توسط کارکنان منطقه انجام یافته است.

وی ادامه داد: با تحقق ۶۹ درصدی برنامه های نگهداری و تعمیرات پیش بینی شده در بخش عملیات ایستگاه ها و عملیات خطوط لوله این منطقه و تحقق کامل برنامه های منطقه ۸ عملیات در حوزه بازرسی فنی طی مدت سپری شده از سالجاری، گام های اساسی در جهت پایداری انتقال گاز برداشته شد.

خدائی، ترمیم پوشش خط ۴۸ اینچ زنجان – تبریز به طول ۱۰ کیلومتر با نوار سرد، تغییر کلاس خط ۱۲ اینچ بانه، سردشت به طول ۲۶۵۰ متر، تامین لوله پروژه تغییرکلاس خط ۴۰ اینچ تبریز- بازرگان، بررسی ۹۶۰ کیلومتر وضعیت حفاظت کاتدی و خوردگی خارجی خطوط لوله به روش DCVG و نشت یابی، ولتاژگیری و بازدید شیرهای بین راهی خطوط لوله منطقه، بازرسی فنی اقلام برقی و مکانیکی تاسیسات تقویت فشارگاز و ایستگاههای اندازه گیری گاز، اورهال ( تعمیر اساسی ) توربین و کمپرسورگازهای تاسیسات منطقه، کالیبراسیون تجهیزات تاسیسات و ایستگاههای اندازه گیری را از اهم برنامه های منطقه در آینده نزدیک برشمرد.

مدیر منطقه هشت عملیات انتقال گاز، هدف از اجرایی کردن این تمهیدات را افزایش پایداری انتقال گاز و جلوگیری از افت فشار گاز در فصول سرد سال عنوان و خاطر نشان کرد: برای بهبود فرایند انتقال پایدار گاز طبیعی در تأسیسات تقویت فشار در سطح این منطقه عملیاتی، بازرسی های دوره ای و سالانه در بخش های مکانیک، برق، ابزار دقیق و تنظیم لوحه شیفت شبانه برای پرسنل انجام شده است و در حال حاضر هیچ گونه مشکلی از لحاظ انتقال پایدارگاز وجود ندارد.

منطقه هشت عملیات انتقال گاز که استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان و اردبیل را تحت پوشش دارد، در تبریز مستقر است.

رسالت منطقه هشت گاز کشور دریافت گاز طبیعی از مناطق ۳، ۷ و ۹ و منابع خارجی (جمهوری آذربایجان) و انتقال ایمن و پایدار به مبادی مصارف داخلی کشور و پایانه های صادراتی (کشورهای ترکیه، جمهوری خود مختار نخجوان و جمهوری ارمنستان) و همچنین بهره برداری و نگهداری خطوط لوله است.

منبع: ایرنا