به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد مخبر در نشستی با موضوع اشتغال، گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، عملکرد همه دستگاه‌های اجرایی و استان‌ها را برای تحقق وعده دولت برای اشتغال ارزیابی کند و در صورت عقب بودن از برنامه، از آن‌ها برنامه جبرانی زمان‌بندی شده بخواهد.
مخبر با اشاره به انطباق نداشتن مهارت متقاضیان اشتغال با نیاز‌های بازار کار، از سازمان فنی و حرفه‌ای کشور خواست ضمن احصاء نیاز‌های بازار کار، برنامه‌ریزی گسترده‌ای برای آموزش به متقاضیان اشتغال در کشور ارائه کند.
معاون اول رئیس جمهور، همچنین بر لزوم تعیین رشته‌های تولیدی متناسب با نیاز‌های کشور تأکید کرد و گفت: باید رشته‌های تولیدی، منطبق بر نیاز‌های کشور، احصاء و به تناسب این رشته‌های شغلی، منابع مالی و اعتبارات لازم به سمت مشاغل خرد، متوسط و خانگی، هدایت شود.
مخبر با تأکید بر پرداخت ۶ هزار میلیارد تومان تسهیلات در قالب تبصره ۱۸ به استان‌ها در یک هفته آینده، تصریح کرد: وزارت کشور باید استانداران را مکلف کند تا از فرصت‌ها و ظرفیت‌های هر منطقه در قالب این تبصره برای اشتغالزایی استفاده کنند. بانک مرکزی نیز باید به‌صورت مستمر از بانک‌های عامل، گزارش اشتغال ایجاد شده از پرداخت تسهیلات بانکی را دریافت و به دولت ارائه دهد.
در این نشست که وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد کشاورزی و معاونان دستگاه‌های مربوط نیز حضور داشتند، وزارت کار، گزارشی از سامانه رصد ملی اشتغال، ارائه و اعلام کرد: تا پایان آبان،۶۶درصد از تعهد اشتغال دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۱ در سامانه رصد ملی اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ثبت شده است که این میزان مطابق زمان‌بندی پیش‌بینی شده تا پایان سال بوده است و همه موارد در سه مرحله پیامکی، تماس و حضوری تا پایان سال نظارت خواهد شد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این نشست با تأکید بر افزایش آمار بیمه‌شدگان در دولت سیزدهم، گفت: به‌دنبال طراحی سامانه ثبت بیکاران در کشور هستیم تا با اطلاعات و آمار دقیق‌تر بتوانیم برنامه‌ریزی مناسبی برای رفع معضل بیکاری انجام دهیم.
در ادامه این نشست، سازمان برنامه و بودجه گزارشی از نقشه راه اشتغالزایی این سازمان و چالش‌های پیش رو ارائه کرد و اعضای حاضر، نظر و دیدگاه‌های خود درباره این گزارش را ارائه کردند.

منبع: همشهری آنلاین