اخبار شهرستان » اخبار ویژه » فرهنگی
کد خبر : 68820
سه شنبه - 8 آذر 1401 - 12:00
فرماندار اهر:

تولیدات پژوهش محور برحسب نیازها کشور را به خودکفایی می رساند

فرماندار اهر گفت: تولیدات پژوهش‌محور بر حسب نیازهای جامعه، کشور را به خودکفایی می‌رساند.

تولیدات پژوهش محور برحسب نیازها کشور را به خودکفایی می رساند

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، ابوالفضل غنی‌زاده صبح سه شنبه در جشنواره تجلیل از جهادگران علم و فناوری بسیج شهرستان اهر با اشاره به این‌که تولید علم بدون پژوهش و بازاریابی مفهومی ندارد، اظهار داشت: اگر بخواهیم پژوهش‌ها مسئله‌محور باشد، بایستی به جای تولیدات، نیازهایمان در نمایشگاه‌ها به عرضه نمایش بگذاریم.
فرماندار اهر افزود: به عبارتی وقتی از حوزه‌های مختلف نیازها در معرض دید پژوهش‌گران قرار گرفت و پژوهش‌گران به تناسب نیازهای هر حوزه به صورت مسئله‌محور تولید کننده باشد در اصل نیاز جامعه را تولید و کشور را به خودکفایی می‌رسانند.
وی با اشاره به بورسیه نخبگان آذربایجان‌شرقی در کشورهای خارجی گفت: در استان ما نخبگانی داریم که از سوی دانشگاه‌های خارج از کشور، بورسیه می‌شوند تا از دانش آن‌ها استفاده کنند، یکی همین نخبگان ما در نتیجه اختراعی که داشت در یکی از معروف‌ترین بِرندهای صنعت خودروسازی دنیا جذب شده است و این مهم نشان‌گر ضریب هوشی بالای جوانان ایرانی و آذربایجانی است.
غنی‌زاده خطاب به جوانان خاطرنشان کرد: در هر شغل، جایگاه و شرایطی که هستید، اگر اخلاص قلبی داشته باشید مطمئن باشید که خداوند متعال حامی شماست و برکت خداوند شامل حال شما می‌شود.