به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، سیروس داودی با تاکید بر تشدید برخورد با قطع بدون مجوز درختان و حمل غیرمجاز چوب آلات، گفت: این میزان چوب آلات قاچاق در راستای طرح مبارزه با قاچاق چوب و با تشدید نظارت یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری از سوی گشت‌های سیار ایست و بازرسی در مبادی ورودی و خروجی این کلانشهر کشف و توقیف شده است.

وی اظهار داشت: در راستای حفظ ذخایر جنگلی بخصوص ذخیره گاه‌های جنگلی ارسباران و دستور دادستان عمومی و انقلاب مرکز آذربایجان شرقی، هرگونه حمل بار چوب آلات جنگلی، باغی و غیرباغی بدون اخذ مجوز از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری ممنوع است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی با بیان اینکه مبادی ورودی و خروجی کلانشهر تبریز و تمامی شهرستان‌های آذربایجان شرقی به روی قاچاقچیان چوب بسته می شود، گفت: با متخلفان وفق مقررات و قوانین برخورد و بار چوب آلات به نفع خزانه دولت توقیف می شود.

داودی، ادامه داد: ممنوعیت حمل بار چوب آلات جنگلی، باغی و غیرباغی از ۱۹ به مراجع مذکور ابلاغ شده است و هرگونه حمل بار چوب آلات بدون اخذ مجوز از منابع طبیعی و آبخیزداری استان قاچاق محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با متخلفان در حوزه حفظ و حفاظت از انفال الهی و منابع طبیعی مماشات نمی شود، یادآوری کرد: بارهای غیرمجاز علاوه بر توقیف توسط پلیس راه‌های استان، برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می شود.

وسعت آذربایجان شرقی چهار میلیون و ۵۶۰ هزار هکتار است و ۶۵ درصد این مساحت در واقع ۲ میلیون و ۷۲هزار هکتار آن جزو اراضی ملی به شمار می رود که برای ۹۶ درصد آن کاداست ( نقشه برداری ثبتی ) تهیه شده است.

منبع: ایرنا