اخبار استان آذربایجان شرقی » اقتصادی
کد خبر : 68916
پنجشنبه - 10 آذر 1401 - 17:26
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی:

چند مگاپروژه در آذربایجان شرقی معطل برق است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: چند مگاپروژه در بخش‌های مختلف و ۱۲ واحد تولیدی آماده بهره برداری داریم که با مشکل تامین برق برای این واحدها مواجه هستیم.

چند مگاپروژه در آذربایجان شرقی معطل برق است

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، محمد کلامی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با اشاره به مشکلات زیرساختی صنایع از جمله تأمین برق و گاز، گفت: در استان فقط پنج پست توزیع برق برای صنایع داریم و اگر اعتبار لازم برای ایجاد پست برق در شهرک‌های صنعتی تأمین شود تا حد زیادی مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی با انتقاد از عملکرد بانک‌های خصوصی استان، گفت: متأسفانه بانک‌های خصوصی با برنامه‌های دولت و کارگروه تسهیل همراه نیستند که این مشکل باید در سطح ملی حل و فصل شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: سخت‌گیری دستگاه‌های اجرایی در امور مربوط به بخش صنعت و تولید، ریسک‌پذیری مدیران دولتی و فعالان بخش خصوصی را کاهش می‌دهد؛ در حالی که امروز با توجه به شرایط اقتصادی کشور نیاز به ریسک‌پذیری داریم.

وی اظهار کرد: بخش خصوصی استان توانمند است و اسباب لازم برای رشد را دارد و برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصد، باید توجه ویژه‌ای به بخش خصوصی داشته باشیم.

منبع: مهر