به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، الیاس ممی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به این‌که شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لغو نشده است، اظهار داشت: فراخوان شانزدهمین دوره جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی تدوین و منتشر شده، اما در فضای مجازی بنا بر اطلاعات غلط گفته شده که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لغو شده است، این موضوع صحت ندارد.

وی افزود: جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران زمانی می‌توان گفت لغو شده که فراخوان منتشر نشده باشد. فراخوان بین‌المللی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران منتشر شده و آثار گروه‌های نمایشی به ایمیل دبیرخانه این جشنواره ارسال می‌شود.

ممی پور با بیان این‌که اختلافات داخلی هنرمندان تئاتر شهرستان اهر و بلاتکلیفی انجمن هنرهای نمایشی اهر بی‌تأثیر در کُندی روند اجرایی جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران نبود، گفت: معتقدیم حوزه تئاتر شهرستان اهر نیازمند پوست‌اندازی است تا به نوعی اختلافات داخلی هنرمندان تئاتر تمام شود از طرفی هم برای مدتی انجمن هنرهای نمایشی اهر بلاتکلیف بود که خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده، رابط انجمن هنرهای نمایشی اهر از طرف انجمن نمایش استان معرفی شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اهر ادامه داد: منتظر هستیم انجمن هنرهای نمایشی اهر اقدامات لازم را برای انجام این رویداد مهم هنری انجام دهد ما هم با تمام توان در خدمت انجمن و هنرمندان‌مان خواهیم بود تا جشنواره‌ای به نحو احسن و در شأن شهر خلاق تئاتر کشور برگزار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با همکاری رابط انجمن هنرهای نمایشی اهر به دنبال انتخاب دبیر جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران هستیم و همچنین ، احتمالاً در فراخوان جشنواره بین‌المللی تئاتر کوتاه ارسباران اصلاحیه‌ای صورت گیرد و پذیرش آثار همانند ادوار قبلی به‌صورت سی‌دی از طریق پُست نیز انجام گیرد.

الیاس ممی پور تصریح کرد: مجدداً تأکید می‌کنیم که جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران لغو نشده و اقدامات اجرایی آن از قبیل انتخاب دبیر، تلاش برای تأمین هزینه‌های مربوطه و زیرساخت‌های اقامتی گروه‌های داخلی و خارجی با جدیت پیگیری می‌شود، تا بتوانیم در اردیبهشت‌ماه سال آینده شاهد برگزاری جشنواره تئاتر کوتاه ارسباران به‌صورت بین‌المللی طبق وعده‌ی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان اهر باشیم.