به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی نعمتی با تاکید براینکه متاسفانه به کلرزنی مخازن آب شرب روستا‌ها کم توجهی می‌شود، گفت: از نزدیک به ۱۶۰ روستای این شهرستان تنها ۷۵ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان ورزقان است و تنها ۵۷ درصد این ۷۵ روستا به صورت نامنظم کلر زنی می‌شود.

فرماندار ورزقان با تاکید به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند و امنیت غذایی آن‌ها بسیار مهم است، گفت: ۸۵ روستای دیگر شهرستان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان نیستند و متاسفانه به حال خود رها شده است و موارد بهداشتی آب شرب آن‌ها بررسی و آزمایش بهداشتی منظمی انجام نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه متاسفانه به کلر زنی مخازن آب شرب روستا‌ها کم توجهی می‌شود، گفت: از نزدیک به ۱۶۰ روستای این شهرستان تنها ۷۵ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان ورزقان است و تنها ۵۷ درصد این ۷۵ روستا به صورت نامنظم کلر زنی می‌شود.

نعمتی با تاکید براینکه متاسفانه وظایف نظارتی و پیشگیری در روستا‌ها کم رنگ است، افزود: عدم نظارت شبکه بهداشت و درمان و دستگاه‌های متولی باعث بروز بیماری‌ها در روستا‌ها و تحمیل هزینه‌های زیاد برای اهالی روستا‌ها می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شرکت آب و فاضلاب استان و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اقدام عملی تاثیرگذار انجام نمی‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان