اجتماعی » اخبار منطقه ارسباران
کد خبر : 69115
سه شنبه - 15 آذر 1401 - 16:35

انتقاد فرماندار ورزقان از وضعیت بهداشت آب شرب روستا‌های ورزقان

فرماندار ورزقان از وضعیت بهداشت آب شرب روستا‌های شهریتان ورزقان انتقاد کرد.

انتقاد فرماندار ورزقان از وضعیت بهداشت آب شرب روستا‌های ورزقان

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، مهدی نعمتی با تاکید براینکه متاسفانه به کلرزنی مخازن آب شرب روستا‌ها کم توجهی می‌شود، گفت: از نزدیک به ۱۶۰ روستای این شهرستان تنها ۷۵ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان ورزقان است و تنها ۵۷ درصد این ۷۵ روستا به صورت نامنظم کلر زنی می‌شود.

فرماندار ورزقان با تاکید به اینکه بیش از ۸۰ درصد جمعیت شهرستان در روستا‌ها ساکن هستند و امنیت غذایی آن‌ها بسیار مهم است، گفت: ۸۵ روستای دیگر شهرستان تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان نیستند و متاسفانه به حال خود رها شده است و موارد بهداشتی آب شرب آن‌ها بررسی و آزمایش بهداشتی منظمی انجام نمی‌شود.

وی با تاکید براینکه متاسفانه به کلر زنی مخازن آب شرب روستا‌ها کم توجهی می‌شود، گفت: از نزدیک به ۱۶۰ روستای این شهرستان تنها ۷۵ روستا تحت پوشش اداره آب و فاضلاب شهرستان ورزقان است و تنها ۵۷ درصد این ۷۵ روستا به صورت نامنظم کلر زنی می‌شود.

نعمتی با تاکید براینکه متاسفانه وظایف نظارتی و پیشگیری در روستا‌ها کم رنگ است، افزود: عدم نظارت شبکه بهداشت و درمان و دستگاه‌های متولی باعث بروز بیماری‌ها در روستا‌ها و تحمیل هزینه‌های زیاد برای اهالی روستا‌ها می‌شود.

وی افزود: متاسفانه شرکت آب و فاضلاب استان و دستگاه‌های ذیربط در این خصوص اقدام عملی تاثیرگذار انجام نمی‌دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان