به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، با افتتاح این مجموعه از این پس علاوه بر شهر هریس کشتار دام های شهرهای مهربان، کلوانق، زرنق، بخشایش و روستاهای همجوار با نظارت کامل شبکه دامپزشکی هریس در کشتارگاه دام هریس انجام می گیرد.

ظرفیت کشتار ماهانه این کشتارگاه، ۲۰۰ راس دام سنگین و ۶۰ راس دام سبک می باشد.

رئیس دامپزشکی شهرستان هریس در مراسم افتتاح این کشتارگاه گفت: به منظور جلوگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و حیوان از طریق گوشت، لاشه های استحصالی در این کشتارگاه به مدت ۲۴ ساعت در دمای منفی ۴ درجه سانتیگراد در سردخانه کشتارگاه نگهداری و بعد از ۲۴ ساعت توسط ماشین مجهز به یخچال به بازار عرضه گوشت حمل می شود.

یعقوب باقرزاده با اشاره به مزیت این طرح اظهار کرد: این کار باعث تغییر ‘پی اچ’ و اسیدیته گوشت در اثر جمود نعشی شده و نیز باعث از بین رفتن ویروس و میکروب های گوشت از جمله ویروس تب کریمه گنگو می شود، ضمن اینکه باعث ترد شدن، برش آسان و پخت سهل گوشت می شود.

وی به شهروندان توصیه کرد: از کشتار غیر مجاز دام خودداری و گوشت مصرفی خود را از مراکز تحت نظارت دامپزشکی که دارای پروانه بهداشتی می باشند، تهیه نمایند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ به شبکه دامپزشکی گزارش کنند.