اجتماعی » اخبار استان آذربایجان شرقی
کد خبر : 69546
شنبه - 26 آذر 1401 - 20:40
مدیر کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

تخصیص تسهیلات حمایتی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی اعلام کرد: امسال ۲ هزار و ۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات برای ایجاد اشتغال در استان تخصیص یافته است.

تخصیص تسهیلات حمایتی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، یونس طاهری در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد: این تسهیلات نخستین بار از اعتبارات جز ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و با نرخ سود ۴ درصد برای حمایت از طرح‌های خود اشتغالی و کارفرمایی پرداخت می‌شود.
وی ادامه داد: تسهیلات جدید اشتغالزایی از طریق ۹ دستگاه اجرایی و نهادهای حمایتی شامل: بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد برکت، بسیج سازندگی، پارک علم و فناوری، بنیاد علوی، مهارت آموزی کارکنان وظیفه، میراث فرهنگی و صنایع دستی، جهاد کشاورزی و ادارات تعاون. کار و رفاه اجتماعی (شرکت‌های تعاونی) پرداخت می‌شود.
طاهری اضافه کرد: این تسهیلات برای طرح‌های انفرادی ۱۵۰ میلیون تومان و برای کارفرمایی ۴ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
به گفته مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی توزیع شهرستانی این تسهیلات بر اساس شاخص‌های جمعیت و مناطق محروم و نرخ بیکاری مناطق صورت گرفته و به دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی و فرمانداران ابلاغ شده است.
وی افزود: فرآیند استفاده از تسهیلات بند ب تبصره ۱۶ از طریق ثبت نام در سامانه جامع تسهیلات کشور شروع شده است و به طرح‌های انفرادی توسط دستگاه و نهاد حمایتی و طرح‌های کارفرمایی با تصویب کمیته‌های هماهنگی اشتغال شهرستان‌ها به بانک‌های عامل معرفی و پرداخت می‌شود.
مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار کرد: تسهیلات اشتغال بند ب تبصره ۱۶ در آذربایجان شرقی از طریق ۱۸ بانک عامل پرداخت می‌شود و فرصت مناسبی برای افزایش تولید و خدمات و حمایت از بنگاه‌های اقتصادی بخش‌های خصوصی و تعاونی است.

منبع: مهر