به گزارش اهر خبر (اهر نیوز)، پیمان حدادی از اختصاص سهام عدالت به جاماندگان طی یک یا دو ماه آینده خبر داد و گفت: بر اساس قانون بودجه امسال هر یک از افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی که فاقد سهام عدالت هستند، حدود ۱۰ میلیون تومان سهام می‌گیرند.

پس از آزادسازی سهام عدالت طی ۲ سال گذشته، مساله اختصاص این سهام به جاماندگان از جمله موضوعاتی بود که مورد پیگیری مردم قرار داشت که به منظور اجرای آن اقدامات مختلفی از سوی مسوولان انجام و وعده‌های مختلفی در این زمینه داده شد.

به دنبال پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، در اواخر اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ بود که «حسین قربان زاده» رییس سازمان خصوصی‌سازی درباره جاماندگان سهام عدالت اعلام کرد: بند «الف» قانون بودجه، دولت را مکلف کرده تا به افراد تحت پوشش کمیته امداد، سازمان بهزیستی و افراد واجد شرایط مطابق اجرای قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، سهام عدالت تعلق بگیرد.

قربان زاده تاکید کرد: قانون اصل ۴۴ قانون اساسی، سازوکاری را پیش‌بینی کرده که وزارت اقتصاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری هم افرادی که دارای شرایط دریافت سهام عدالت هستند، تعیین شوند و اصرار ما این است تا ضمن برگزاری جلسات تا پایان خردادماه مشخص شود که چه برنامه‌ای برای جاماندگان سهام عدالت در دستور کار است.

همچنین رییس سازمان خصوصی سازی اعلام کرده بود: مشخص شد که یک میلیون و ۳۳۷ هزار و ۸۷۵ نفر از کمیته امداد و ۲ میلیون و ۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر از سازمان بهزیستی جزو واجدان دریافت سهام عدالت هستند که تاکنون از دریافت این سهام غافل مانده‌اند.

اکنون پس از مدت‌ها پیگیری‌های انجام شده در این زمینه، این اقدام به گام نهایی خود نزدیک‌تر شده است.

«پیمان حدادی» مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در امور سهام عدالت امروز (شنبه) به شفاف سازی نسبت به اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و اعلام کرد: در بودجه امسال برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند و فاقد سهام بودند قانونی در نظر گرفته شد و به هر کدام از این افراد حدود ۱۰ میلیون تومان سهم داده می‌شود که طی یکی دو ماه آینده تخصیص پیدا می‌کند.

منبع: ایرنا